E
Ekberg: [citat] Japp precis det jag eftersökte. tvåväxlad, stark, varvtalsreglering och passar bra i borrstativ. http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/28_22_29/products_id/479
24 svar · 4,0k läst
U
Urban F: Hej hej Är det någon som tänkt på att köpa en Makita såg i USA och bara bygga om motorn i den? Ta tex Makita LS0714. På följande länk kan man köpa alla reservdelar till sågen. http://www.powertoolspares.com/makita_parts.php?ModelID=29540 Det kostar ca 60 pund att köpa stator och rotor, dvs motorn. Detta borde ju rimligtvis gå att göra med andra märken Någon som prövat? Andra
0 svar · 1,5k läst
Masses
Masses: hehe no way... klirr i kassan
6 svar · 1,3k läst
G
gifen: Såga sönder det?????????!?!? Så länge man inte håller på att mixtra med för många olika klingor så behövs den nästan aldrig bytas ut. Hela grejjen med listen är ju att den ska anpassas efter den klinga som används, därför sågas den "sönder" för att den ska sluta tätt mot klingan.
6 svar · 4,5k läst
S
SIESTA: Tackar,det är en HST jag köpt,är det syntet även till HST??
3 svar · 3,0k läst
FredrikR
FredrikR: Eller för £130.. http://cgi.ebay.co.uk/BOSCH-GHO14.4V-PLANNER-_W0QQitemZ120390412031QQcmdZViewItemQQimsxZ20090312?IMSfp=TL090312121002r12746
6 svar · 1,2k läst
J
JanneL: Är det något i stil med detta: http://www.rehnmans.se/eb8e97f8-2c17-4486-98f6-64812f6e255a-29.html Försäljare av entreprenadmaskiner har kanske något begagnat.
1 svar · 2,3k läst
Y
y98matan: Ok. De har en drive torsdag-lördag nu. 50% torsdag, 60% fredag och 70% rabatt imorgon lördag. Men jag vågade inte vänta så jag tog den enda som fanns på torsdagen. Dock var det inga 4100 som ursprungspris. Får man tag på rätt killar så kan man göra pris där ändå, har bla köpt en GKS55 med skena till pris lägre än internethandlarna där.
5 svar · 1,3k läst
F
fsn: [citat] Jag lånade en liten maskin (ca 3,5 ton) med planeringsskopa utan tilt, jag är allt annat än grävmaskinist. Ägaren visade mig hur jag skulle bära mig åt men det gick bara inte, hur jag än försökte så fick jag inte till det med rätt lutning. Nu i sommras så lekte jag i trädgården med en större maskin (26 ton) med rototilt på planeringsskopan. Många knappar och spakar att
6 svar · 7,9k läst
Fasting65
Fasting65: och bor du i Svea rikes hufvudstad så finnes Elma i Hammarby. http://www.elma.se/
2 svar · 6,5k läst
CCPusher
CCPusher: Hade jag inte fått tag på en 85a för under tusingen hos classe så hade jag nog köpt en 135a förr eller senare.. (det gör jag kanske ändå, i sinom tid) :)
14 svar · 3,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Tja ... utan att egentligen veta .., så tror jag som dig. :) Oavsett T-dycketfabrikat så har jag inte än varit med om att den släpper ifrån underlaget. (Men jag har ju inte samma långa erfarenhet som en hantverkare har, då ... ;))
13 svar · 8,3k läst
·
Fnularn
Fnularn: [citat] Nomis har du lust att sälja en eller två skenor av dina 22 meter? :)
17 svar · 15,5k läst
K
ktm250: Jag har också en från Jula. Jag har ångat massor med den och flera av mina arbetskamrater har lånat den till hela lägenheter och den funkar kanon. Med tanke på prislappen så är det ett riktigt bra köp.
6 svar · 3,0k läst
Immobil
Immobil: Japp, gör så som jag beskrev. Då blir det bra! :)
24 svar · 5,0k läst
R
Ring: Det finns universalladdare att köpa. Ansmann har diverse varianter.
1 svar · 1,5k läst
·
Pingler
Pingler: Har dreglat på CNCzone och försökt tränga mig in i tekniksnacket på eletronikforum under en längre tid. Nu har tankarna mognat till beslut. Behov: CNC som klarar std skivor 2440x1220. Handöverfräs till att börja med. (Svindyr spindel senare om allt går bra) Bygga eget vakuumbord (Centradammsugarmotorer) Köpa fördig maskin ShopBot eller EZ-router fr USA. (Billigare än kinamaskin i
4 svar · 3,0k läst
M
imported_Byggaren: Ska ni mäta långa sträckor och korrekt. Gör som jag. Investera i ett krönt 50-mtrs stålmåttband med temperaturkorrigeringstabell, en utomhustermometer och en fjädervåg så klarar ni er hela livet utan att mäta fel på en millimeter. Dvs. så länge ni behandlar måttbandet som ett sådant ska behandlas (inte dra hårdare i det än vad termometer, tabell och därav fjädervågen ska
24 svar · 9,4k läst
G
Grop: Är det någon som har tips på någon bra regel/elsökare som verkligen funkar på betongvägg? Elledningar som finns sitter 20-30 mm ner i väggen.
0 svar · 3,8k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] haha, den frågan passar jag tillbaka:)
6 svar · 2,6k läst
E
Ekberg: [citat] Givetvis det borde jag ha tänkt på. [citat] Låter bra! Känns som att jag har gjort en bra affär då.
3 svar · 1,7k läst
·
W
woodrat: Nu när man gett sig in i budget-träsket igen och jag kallt räknar med att behöva byta ut min polermaskin på garanti inom en relativt snar framtid så fann jag en skillnad som kan vara värt att notera ; Hornbach lämnar 2 års garanti medans Bauhaus lämnar hela 5 år garanti på elmaskiner ( och dessutom säljer maskinen till ett lägre pris) ! Kan vara att ta i beaktning vid maskininköp.
9 svar · 6,6k läst
·
Snorunge
Snorunge: [citat] Jag betalade 5000:- inkl. moms och 2 års garanti för en Kemppi minarc 150. Tror inte det är så stor skillnad mellan dessa 2 modeller. Så det är nog ett bra pris du fått.
25 svar · 26,0k läst
L
Logiman: Fikk svar fra butikken at det er 17 og 21 grader rundhode. Så da stemte det jeg trodde at 21 grader D spik var feil info. Det er nok bare D spiker i 34 grader. Så da bestiller jeg meg en sånn. Genialt at den tar både 17 og 21. Er vedlig fornøyd med en minidykkert fra Makita (AF505), så tror dette er en bra maskin...
4 svar · 2,6k läst
Immobil
Immobil: Är 5 495:- för mycket? :rolleyes: http://www.lovangersmaskin.se/product_info.php/cPath/67_41/products_id/379?osCsid=52faec5d0ffa9ec6283694a5e6148c6b
1 svar · 1,7k läst
R
Realmuppen: Kollade kampanjtorget och fick se att dom säljer Libella 200 inkl lite skenor där nu. Vattenpass Hultafors Libella 2000 inkl skenor 600, 900, 1800 mm. Gjutet planfräst aluminiumhus. Okrossbara blocklibeller med förstoringsglas och självlysande reflektor. Libellens radie 1000 mm. Känslighet 2 mm/m. Tolerans normalläge ±0,25 mm, upp och ner ±0,75 mm/m. Levereras inkl vattenpasskena 1800 mm
25 svar · 21,6k läst
M
muruc: Där va den ju, exakt den jag tänkte på stomneby.
18 svar · 9,2k läst
OLJensa
OLJensa: nanowire>> Inte dumt. Skall testas...
5 svar · 1,3k läst
Fnularn
Fnularn: Har ingen betydelse vilket fäste, men t är standard på proffsmaskinerna. U fäste är lite på utgående, brukar inte finnas samma urval av blad.
4 svar · 5,0k läst
Thomas59
Thomas59: [citat] Brukar funka om man känner någon som har sitt företag upplagt som kund, att köpa prylar och betala direkt över disk med polarens kundnummer. Vissa B2Bnasare är inte så noga så har den en enskild firma reggad så kan dom läggaa in dig som kund direkt i kassan. Ditt företag behöver inte vara ett företag i "branschen" ens hos vissa.
10 svar · 5,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.