Fick mail idag från min leverantör - Festool aviserar 9% höjning från 1 april pga den svaga kronan. Bråttom....

Bosse
 
Precis... Fick oxå reda på det av min leverantör idag. Trist

Makita skall oxå prisjustera, BTW
 
Inget smart företag som höjer sina priser när det i stort sett är deflation i landet....löner sänks på löpande band !!
Dissa festool tillsvidare....
 
I princip alla företag som importerar måste höja, Flex har också höjt så Festool är inte så ensamma. Klarar dom 15-20% valutaras så har dom haft fantasimarginaler innan.
 
verktygsgurun skrev:
Inget smart företag som höjer sina priser när det i stort sett är deflation i landet....löner sänks på löpande band !!
Dissa festool tillsvidare....
Kan aldrig tänka mig att festool, med tanke på deras prispolitik, skulle bry sig det minst om detta. För dem lär det vara mycket viktigare att hålla priserna jämna överallt, i alla länder. Festool tar helt enkelt på sig en nationalekonomisk roll....det finns inga arbitragevinster;)
 
Mikael_L
Bergabo skrev:
Fick mail idag från min leverantör - Festool aviserar 9% höjning från 1 april pga den svaga kronan. Bråttom....

Bosse
Förresten, hur var det när kronan var så där stark då ...?
Sänkte dom priserna då? ;)
 
hehe no way... klirr i kassan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.