jac
jac: Jag tackar för erbjudandet, det lägger jag på minnet. Nu har jag ju inte heller haft behov av att klyva med den sågen än så länge men blir det några längre bitar så får jag nog ta till den. Jag har än så länge bara en "låtsas" klyvsåg (DW711) med mini bord.
15 svar · 3,2k läst
gadu^
gadu^: ack så fel man hade... ingen som har dem hemma...
5 svar · 3,7k läst
F
fth: Jag har den gröna PLR30, och jag har (trots färgen ;-) aldrig känt något behov av att uppgradera till proffs-modellen. Otroligt bekvämt att slippa vinlga med talmeter o dyl, och betyligt mer exakt än vad jag klarar av att mäta med andra metoder. Det enda problemet som jag har upplevt är att den käkar batterier i en otrolig takt, speciellt när det är lite kallt. Jag borde förstås
4 svar · 2,5k läst
J
J.B.: Om inte eloxeringen är väldigt hård så går det bra att såga med vanlig fintandad träklinga jag gör det nästan dagligen, orkar inte byta klinga mellan och aluminium så jag kör med 60 tänders klinga
7 svar · 7,1k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Vissa saker är det svårt att förstå varför man skall betala för. Inte för att det är ointressant, eller för att det inte är mycket jobb bakom, men viss information borde vara fri. En annan gäller temperaturuppgifter... --- Mats ---
29 svar · 6,4k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Jag använder Progrips featherboard (det går lika bra att såga själv som Daniel säger). trots att jag har Festools modul, så behöver jag ibland det som så vackert kallas en "non clearance" fräsguide (en överbliven MDF skiva). När jag använder den fungerar inte Festools inbyggda fräs-featherboard, och då använder jag istället den featherboard som jag annars har till sågen.
4 svar · 1,9k läst
·
M
Micke184: [citat] Må vara störigt att oscilleringen inte kan stängas av men givet reservdelskatalogen så ser man att det är ngn form av snäckväxel el likn. inblandat - så det är det nog inte så konstigt...
8 svar · 3,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Jo, det är ganska störigt. Men Elu TGS ser som sagt inte ut så.
18 svar · 2,7k läst
T
trojlee: hus stor skillnad är det på spikskallen på en 16G jämfört med en 18G?..skulle man störa sig på spikskallarna om man köper en 16G? / M:S
5 svar · 1,4k läst
P
pyro: Förmodligen är det bara extrem otur. Två måndags-exemplar på rad. Fick den tredje maskinen idag. Hoppas den håller bättre. Det känns som en väldigt bra maskin när den fungerar. Den känns väldigt ordentlig. AEG brukar ju göra bra grejor, men det är alltid surt när saker inte fungerar.
8 svar · 9,0k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Har åxå varit i kontakt med honom, brukar även dyka upp med lite olika användarnamn. Men som phl säger så verkar dom rena map ägendeskapet. Sedan kan man ju börja fundera lite på hur maskinerna har momsats. Som brukade tex ligga på ett pris motsvarande UK pris ex moms o lite till.
6 svar · 3,8k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Jag använder klammer istället för dyckert om det jag fäster är klent, typ pappliknande (klammern ställer mindre krav på materialet än dyckert). Dyckert är mer osynligt, och rätt inställt försvinner det in i trät, vilket klammer inte gör lika gärna (för mig i alla fall). Så riskerar du inte att klammern kommer i vägen eller syns, har den sina poänger. Men en smal klammer
1 svar · 1,9k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Har fått deras erbjudande i brevlådan. Gissar Markus har rätt, då de erbjuder folk att köp aPS300 till bra pris. Det står också att det kommer en trendsättare i april (står inte på samma sida som sticksågen, och det avslöjas inte vad det är). --- Mats ---
3 svar · 1,3k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Överliggande gör det lite enklare att få det att fungera med tjockare färg, så överliggande är bäst för att slippa spä ut lika mycket. Tryckfat är overkill, men om du vill ta dig till att måla med vanlig färg utan att spä, så är tryckfat vägen att gå. Tabeller finns på spraygunworld.com. --- Mats ---
11 svar · 6,2k läst
P
pyro: 52cm är mellan hållen som du bultar sågen i. På min såg är bottenplattan bredare, men hålen sitter en bit från kanten. Har du en ännu bredare såg är det inte omöjligt att det med någon egenlösning skulle gå att bara använda två av delarna i rektangeln och få ihop det ändå. Det bygger dock på att fästhålen i sågen sitter i linje i både fram och bakkant.
6 svar · 4,0k läst
Milkshaken
Milkshaken: Har ni ingen hydraulikservice någonstans i dina trakter? dom har oftast det mesta, och brukar vara mycket kunniga.
4 svar · 6,3k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: Så har jag gjort. "job site transformer" till 110 V köpt på axminster. Sedan brittisk 110 V hane (CEE-kontakten är inte samma, spåret sitter fel), förlängningssladd och amerikansk hona i andra ändan. Skillnaden är frekvensen. I staterna 60Hz, i europa 50 Hz. Det gör att en ameriskansk maskin förlorar i effekt och varvtal på 50 Hz. Finns en del resonemang på nätet om detta förstås,
15 svar · 13,3k läst
LLLVäxjö
LLLVäxjö: Fick hem GOL26:an igår och är ganska nöjd. Har bara lekt lite med den än så länge men den verkar hyfsat stabil med bra optik. Mätstickan såg lite plastig ut på bilden men jag blev positivt överraskad av den. Mer info snart...
8 svar · 6,1k läst
nanowire
nanowire: Toleransen beskriver felmarginalen hos libellerna och känsligheten hur stort utslag du får när du tippar på passet. MST ger även stora urslag ur parketten när du tippar passet av misstag, betydligt större än billiga pass, men det är en annan typ av känslighet...
47 svar · 31,2k läst
krijo1
krijo1: Fy f-n, semester i en månad...låter skönt. Jo, får väl in till någon återförsäljare och kolla. Var förresten inne på Prevex som du nämnde i någon tråd för ett antal månader sen. Går fint att handla som privatperson där, dessutom var personalen extremt trevliga. Mycket bra affär, kanske får handla Kapexen från dom. Det som oroar mig är att den är ganska bred över axlarna
4 svar · 1,3k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: såg riktigt bra ut .
16 svar · 7,2k läst
·
Milkshaken
Milkshaken: alla verktyg är vettiga om man är intresserad av verktyg och maskiner... Alla grejer använder man förr eller senare, och en sänksåg är alla tiders att ha...
2 svar · 1,0k läst
FredrikR
FredrikR: Stämmer, jag tänkte mest på 'gåvo-alternativet' i allmänhet. :)
5 svar · 4,6k läst
Y
yoxler: ok tack! lutar åt libellan då den kan användas till lite annat också.
2 svar · 2,6k läst
J
Jan-L: [citat] Det får nog anses vara ett fynd, gratulerar.....d^_^b
43 svar · 16,2k läst
bekin
bekin: Har jobbat som glasslipare under mer än 20 år och svarvat slipstenar med diameter från 2 till 80 cm så det här ämnet har jag ganska bra kännedom om. Vet inte riktigt vad du menar med att stenen är ojämn, men är det så att den är ojämn (oval) och "stöter" beror det på att den har stått stilla i det vatten som ska kyla stenen (som Mikael_L redan nämnt). Sandsten blir mjuk och
20 svar · 17,9k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: Här är Stanleys variant i en 3-packsvariant, länk
25 svar · 16,2k läst
·
V
verktygsgurun: Sök på dyckertpistol så får du svar...detta har diskuterats senast för ett par veckor sedan.
1 svar · 2,0k läst
S
SammyGun: Köpte en 3fas Telwin svets på jula för 7k funkar helt ok byggt en gokart med den. den är föresten Italiensk så inget kina skit ? .. tycker också ex Migatronic, Esab o dem är lite överskattat bara för ingen vågar köpa nåt annat..:)
6 svar · 11,4k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] FMT jiggen är nog väldigt bra, den nämnde jag tidigare att jag nog köper med tiden. Såldes sista två veckorna inklusive samtliga mallar, som extraerbjudande. Men till D4R finns ett par extra jiggar. Dels fingertapp, som är bra (har den), och dels mortise och tennon, som man nog bara skall ha om man skall göra genomgående förbindningar. Då är den bra, men det är för min del
7 svar · 8,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.