Testade att fästa några panelbitar med klammer, dold fastsättning, och det sitter riktigt stabilt. Körde med en Senco 7mm och 35mm klammer.
Ser ni något hinder/problem med detta istället för att införskaffa en 16g dyckertpistol?
Jag har redan en 18g av "billigvarianten" som småtrilskas ibland.
Lite av "se möjligheterna med de verktyg du redan har".
Testade att fästa några panelbitar med klammer, dold fastsättning, och det sitter riktigt stabilt. Körde med en Senco 7mm och 35mm klammer.
Ser ni något hinder/problem med detta istället för att införskaffa en 16g dyckertpistol?
Jag har redan en 18g av "billigvarianten" som småtrilskas ibland.
Lite av "se möjligheterna med de verktyg du redan har".
Redigerat: Endast för panel inomhus.
Jag använder klammer istället för dyckert om det jag fäster är klent, typ pappliknande (klammern ställer mindre krav på materialet än dyckert).
Dyckert är mer osynligt, och rätt inställt försvinner det in i trät, vilket klammer inte gör lika gärna (för mig i alla fall).
Så riskerar du inte att klammern kommer i vägen eller syns, har den sina poänger.
Men en smal klammer arbetas ur väggen lika lätt av trä som rör sig som en smal dyckert, det kan alltså finnas poäng gå på tjockare dyckert trots den goda idén med ett nytt verktyg.