En Kapex har ju hägrat länge, steget är inte taget ännu men det känns som jag hittat tillräckligt för att motivera den....

En bland många fördelar är ju att den inte så att säga expanderar bakåt och därför kan stå nära en vägg, men hur nära kan den stå? Man måste ju kunna svänga på sågen och det gör att den inte kan stå kloss intill väggen. Någon som vet?

Sågen befinner sig alltid i sitt innersta läge då armarna sitter tväremot övriga tillverkare som låter dom sticka ut bakom sågen, så du kan trycka den nästan enda emot väggen.

Har kanske ställt frågan lite dåligt.

Vad jag menar är, inte kan man väl trycka upp sågen helt mot väggen. Det måste väl finnas lite utrymme för att kunna vrida sågen för att ställa den horisontella geringsvinkeln. Bakdelen kommer väl annars att ta emot. Det är det avståendet jag är intresserad av, mellan vägg och bakdel på Kapexen. Tanken är att placera sågen på en 60 skiva och då ska den helst inte sticka utanför kanten. (Sågen ska enligt spec vara 50 djup).

Paul-Staffanstorp
Nu har ju jag varit på semester i en månad så jag har inte färskt i minnet och jag har min Kapex mobil, men nog har jag för mig att den inte bygger något nämnvärt när du ska vrida den.
Tror med största sannolikhet att du kan få plats med den men gå in till en ÅF och kolla om du är osäker.

Kapexen är grym kan jag säga dig så det är ett bra köp.

Fy f-n, semester i en månad...låter skönt. Jo, får väl in till någon återförsäljare och kolla. Var förresten inne på Prevex som du nämnde i någon tråd för ett antal månader sen. Går fint att handla som privatperson där, dessutom var personalen extremt trevliga. Mycket bra affär, kanske får handla Kapexen från dom.

Det som oroar mig är att den är ganska bred över axlarna så att säga så den borde behöva lite plats bakom för att svänga runt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.