Hej,

Gav mig på att byta tryckströmbrytare på kompressorn eftersom den läckte lite, efter en massa svordomar, blod och svett så lyckades jag montera ner allting (alla delar satt som berget med mängder av gängtejp) och byta brytaren.

När jag sen höll på att justera in bryt-trycket så råkade slangen som ansluter kompressorn med tryckströmbrytaren åka emot remmen/kompressorhjulet och fick ett hål på sig, har letat som en tok nu men hittar inte slang som klarar nånstans runt 14 bar och som har ytterdiameter 6mm, den trasiga slangen har 1mm gods och är ganska stel (kan ju dock ha med dess ålder att göra), ser dock inte ut att vara armerad.

Testade med nån oarmerad pvc slang jag köpte på Clas Ohlsson till en airbrushspruta förut och den exploderade när den nådde ~6 bar :rolleyes:

Nån som kan tips om butik i stockholm (eller webshop) där man kan köpa nån lämplig slang som lösvara?

(Köpte denna tryckströmbrytare http://www.jula.se/tryckstrombrytare-400-v-123029 )

Jag tror du söker PA-rör/Slang?
Hård slang, oftast Blå till färgen. Används för pneumatik i automationer tex
Brukar finns på de flesta verktygshandlare.
Hittade inget på Biltema eller Jula när jag letade där dock.

tex:
Art:TL-66104 på handla.swedol.se

Tack, det låter ju lämpligt.

Går det att trycka ihop PA-rör nånting, för det sitter idag nipplar som är påpressade på gamla slangen.

Ingen som har en 40cm PA-rör i 6mm liggandes och skräpar?

Thomas- skrev:
Går det att trycka ihop PA-rör nånting, för det sitter idag nipplar som är påpressade på gamla slangen.
Jovars, lite går ju.
Om jag vore du nu, så skulle jag passa på och byta nipplarna till något nyare, och med snabbkoppling så du slipper du pressa om dom.

Swedol har en hög tex.

Milkshaken
Har ni ingen hydraulikservice någonstans i dina trakter?
dom har oftast det mesta, och brukar vara mycket kunniga.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.