1 361 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
18 guage?
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
jag tolkar det som om att jag behöver en 16 guage picka, funkar den både till listspikning och bastupanelsspikning eller är skallarna för stora?:S
Någon som har någon konktret tips på en 16 G pistol, märke?
tack på förhand
/
Mats
Någon som har någon konktret tips på en 16 G pistol, märke?
tack på förhand
/
Mats
Jag är på väg att köpa en 16g picka. Det känns som det finns ett bredare användningsområde för en 16g jämnfört med 18g. Har nästan bestämt mig för en Makita AF600 1995:- på toolab. Den är bra mycket billigare än senco finishpro 32. Har även hittat makitan på toolstop.com för dryga 1500:-. Jag har inte bestämt än om det är värt att imp, ifall det skulle strula med frakt, garantier mm. Någon som har andra tips/erfarenheter?
/
Ante
/
Ante
I sommarstugan har jag spikat råspont i innertak och på vägg med 18 g och det håller bra efter fyra år. Inga skallar som vandrat ut. Satte flera spik och i olika vinklar samt någon mm glapp mellan varje bräda. En 18 g är ju bra till lister också.trojlee skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden