993 läst ·
16 svar
993 läst
16 svar
Hur fixar man en Automower 305 med blå skärm?
Sida 1 av 2
Min gamla trotjänare började klaga på ngt slags display error för nån månad sedan. Öppnade upp (det var torrt och fint) och kollade kablaget till displayen och sen gick den bra ett tag. Samma problem upprepades ett par ggr. Nu senaste gången kommer ingen text alls på skärmen. Den lyser blått och piper som vanligt men inget syns på skärmen. Någon som har någon ide? Jag provade att låta den vara inne en vecka och torka och kollade batteriet men det hjälpte visst inte.
Hej. Har du fått ordning på klipparen? Sitter med samma bekymmer…
Jag har liknande problem på min Automower 105. Det började med att hela "bilden" var lite lätt förskjuten neråt men man lyckades ändå få igång den och den klippte någon vecka el två. Sedan för en för ett par dagar sedan så var bilden oläslig och pixlig eller ingen bild alls när man hetsade den med lite omstarter... Tog isär den och mer eller mindre satte ihop den igen... vips funkade den perfekt. Skönt, ett glapp eller något bara tänkte jag. Inte då... Nu är det samma igen och även om jag tagit isär och provat rucka på alla kablar etc jag hittar så händer inget. Jag tycker mig kunna skymta om man vinklar displayen något i stil med "Elektronikfel (504)" på displayen men något är rejält tokigt.
Har låtit den stå avstängd, på laddning, torrt i minst en vecka osv. Inget har gjort någon skillnad.
Någon som har några spontanta tankar ?
Har låtit den stå avstängd, på laddning, torrt i minst en vecka osv. Inget har gjort någon skillnad.
Spontant - där är något hårdvarufel, ev displaymodulen. Den finns som reservdel, dock måste den programmeras mha ett serviceprogram som enbart verkstäderna har tillgång till.R rickard_m skrev:Jag har liknande problem på min Automower 105. Det började med att hela "bilden" var lite lätt förskjuten neråt men man lyckades ändå få igång den och den klippte någon vecka el två. Sedan för en för ett par dagar sedan så var bilden oläslig och pixlig eller ingen bild alls när man hetsade den med lite omstarter... Tog isär den och mer eller mindre satte ihop den igen... vips funkade den perfekt. Skönt, ett glapp eller något bara tänkte jag. Inte då... Nu är det samma igen och även om jag tagit isär och provat rucka på alla kablar etc jag hittar så händer inget. Jag tycker mig kunna skymta om man vinklar displayen något i stil med "Elektronikfel (504)" på displayen men något är rejält tokigt.
Kanske idé att försöka hitta en gammal 105:a som du kan plocka reservdelar från.
105/305 är en stabil modell som kan vara värd att lägga några kronor på.
Går det att få tag på utrustning för att koppla upp sej på äldre husqvarna.
Har en Automower 430x, tror jag den heter. Man tycker ju att nånn ryss eller kines borde sälja det som behövs på ebay vid det här laget.
Återförsäljaren i stan är kroniskt tröga. Det är inte bara jag som tycker det.. På en 10 år gammal apparat så borde man kunna koppla upp sej själv.
Har en Automower 430x, tror jag den heter. Man tycker ju att nånn ryss eller kines borde sälja det som behövs på ebay vid det här laget.
Återförsäljaren i stan är kroniskt tröga. Det är inte bara jag som tycker det.. På en 10 år gammal apparat så borde man kunna koppla upp sej själv.