Övrigt Off Topic
Hundliv i Näsåker: Nu har jag hittat en kompis som ska ner till Sthlm. och hyr ett "one-way-släp" för uppresan. (Det blir visserligen 18 mils resa till Sundsvall efteråt för att lämna av det på närmaste ställe.) Tack för engagemang!
13th Marine: Det går inte fort, men långsamt. Vi tänkte först att vi skulle nyttja Ludvig & Co, men där är responstiden så lång på själva generationsskiftet att vi inte ville nyttja dem. Så vi tog kontakt med HH i Skåne, det tog lite tid att få en kontaktperson även där, men vi hade nyss ett trevligt och informativt möte. Rekommendationen blev enskild firma. Så nu ska vi se till att
Incinerator: Jag mailade deras kundservice i förrgår och avbokade beställningen och idag så hade de uppdaterat ordern till plockad, jag har skickat 2 mail via att fylla i ett formulär på deras kundservicesida och där har jag bara fått automatiserade svar, ingen mänsklig respons så ett riktigt skitföretag verkar det vara.
Pjosk75: Finns på ett Jula nära dig https://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsmiljo/tradgardsforvaring/oljetter-och-presenningstillbehor/oljettsats-med-drivdon-025624
Bitterhetsakademin: Nu har det lämnats in en överklagan till Hovrätten så får vi se om de kommer fram till ett annat resultat.
BirgitS: [citat] Jag har haft KeePass i många år, gratis och open source, och det har inte någon inbyggd koppling till en server som kan hackas. Man kan däremot synka själv den krypterade databasen (filen) med hjälp av Dropbox eller vad man nu använder.
Patrik440: Kanelbullens dag på jobbet härom året. Emil ville också ha kanelbulle. [bild]
jonko: Kolla med Tellus Hjul och Trade, bor du i Stockholm har dom en butik vid Fridhemsplan. www.hacotellus.se
styrman1: [citat] Väl formulerat. Håller helt med.
Isakare: Idag när jag åkte hem stod 9 Tyskreggade Porsche på rad utmed vägkanten, ingen verkade ha tält med sig som mopedisterna.
Fairlane: [citat] Klart det inte är svart eller vitt, men forskningen om klimatförändringarna är rätt entydig, människor påverkar klimatet. Exakt hur mycket kan inte någon säga såklart och därför skriver man saker som "det kan höja temperaturen ens 2 grader (välj vilken siffra du vill)" och så hugger skeptikerna på att det bara blev 1,8, alltså har forskarna fel. [citat] Ja ni gör gärna
lbgu: [citat] Ooops, lite tillfällig sinnesförvirring där, på något sätt fick jag för mag att det var Ölandsbron. Annars vore ju det logiska att det gick fortare och fortare att bygga saker med tanke på den tekniska utvecklingen. En bil idag produceras ju enormt mycket snabbare än en bil år 1900 trots att den är mycket mer komplicerad. Jag har sett något program om järnvägsbyggande och
Problemlösarn: [citat] Bilen är såld privat, han har redan prutat och är således initiativtagaren. Ägarbytet är gjort. Kort och gott, -affären är avslutad. Innebär inga förpliktelser för huvudtaget från din sida. Du har lagen på DIN sida där du varit ärlig och uppgett det DU har vetat det funnits brister i. Så be mannen i fråga som försöker lura dig på mer, - privat affär likställt med
cpalm: [citat] Verkar behövas också utifrån gången med TS ärende. 🙂
Skarky: [citat] Absolut lägger till dig i listan och skickar pm med länken ☺️
Johannes W. E. Eriksson: Kom att tänka på att badrummet är ett utrymme där det mesta antingen slits och slängs, och endast fast monterade grejer har chansen att bli gamla (släktklenoder och liknande brukar ju inte bevaras i badrum). Men kom på att jag faktiskt har ett par föremål som varit med mig i fem olika badrum i lägenheter och hus: [bild] Loppisfynd för ca. 25 år sedan. Kniven med benhandtag
Thomas_Blekinge: [citat] Fel. Spis och kyl kan ha olika avspärrventileer. Fungerande spis indikerar dock att gas finns överhuvudtaget. Byt batteriet till tändningen. Den kan vara svår att lokalisera, i våran kyl sitter det i själva tryckknappen för tändningen. Vrid valknappen på kylen på gas. Öppna avspärrningsventilen nära flakan som leder till kylen. Tryck tändknappen och lyssna på knäppandet
pmd: [citat] Nej. Tjänstemän och politiker är sällan samma personer i kommunal verksamhet.
Stefan N: Man lär sig vart man kan köra, i alla fall i närområdet. [bild]
PsychoCheF: En variant är väl att börja i Nice och sedan dra österut med mål efter intresse. Ett litet stopp i Monaco (eller längre om man är speltorsk) Sedan nordöst mot Milano där det räcker med ett stopp för mat och glass i närheten av katedralen och titta på befolkningen som är stadens sevärdhet förutom lyxshopping. Därefter sikta in sig på Comosjön (har tyvärr inte varit där själv
Kvackatore: Det klassiska Sprid riskerna, satsa på breda fonder med låga avgifter
Appendix: När man kört förbi Nyköping på E4 verkar ju rätt mycket vara avspärrat om omlett. Så man hoppas ju att asbetssaneringen går bra
Olle Nyberg1: [citat] Jag har liknande erfarenhet av kundtjänst vid reklamation
Rosenknopp1: [citat] Det hjelper ikke at Sverige eksporterer spillere til NHL, tydeligvis. Selv verdens beste skinasjon (Norge), klarer å komme på pallplass i VM, mens svenskene förlorat. Sport er bra, selv om også jeg er uinteressert. Likevel godt gjort av Norge som er en liten nasjon
Kardanaxel: Det finns en dold komisk ådra här på BH, trots allt...
JohanLun: [citat] Njae Mitt kreditkort har ett glapp, jag minns inte regler men jag tror det täcker självrisk på typ 10.000 men är skadan mindre så de tar betalt för skadan så täcks det inte som jag förstår. Och de fristående har jag läst recensioner om och det verkar som många har trassel att få ut pengar. [citat] Så är det generellt att det är dyrare men letar man lite behöver det inte
LaT: [citat] Det är ju inte sant. Spanien har ung 30% högre dödlighet och Portugal 70-80% högre dödlighet i alkoholrelaterade orsaker. Det är endast 3 länder som har lägre dödlighet i alkoholrelaterade orsaker, än Sverige i Europa (EU). https://knowledge4policy.ec.europa.eu/visualisation/mortality-map-deaths-attributable-alcohol-consumption-men_en
Anna_H: [citat] Som denna då, bara den ljusa EPA:n som står fel, övriga är korrekt parkerade: [bild]