Övrigt Off Topic
D_Anders: Billigare: https://www.biltema.se/bil---mc/stal--och-aluminiumprofiler/aluminiumror/aluminiumror-o15-x-15-x1000-mm-2000063872
Marlen Eskilsson: Jag har stängt den här tråden för moderering, då diskussionen gått över i off topic/politik. Öppnar den när jag är klar. Tråden handlar om coronaviruset. /Moderator
Anne-lie70: Gillar våra väggljusstakar (har två), vet tyvärr inte av vem eller var de är gjorda, men hästskosöm är det iaf 😊
Claes Sörmland: [citat] P120 är en väldigt komplicerad taxekonstruktion och den ställer stora krav på att medarbetarna hos VA-huvudmannen har anläggningskännedom, alltså att de vet exakt vilka fastigheter som är avgiftsskyldiga för vilken VA-tjänst. Till detta så krävs det att de kan läsa och förstå den komplexa taxan. Inget av detta fungerade i min kommun. Tjänstemännen vet inte vilken allmän
Saelen: [citat] Gåshaga, området man sanerade från sopor och fyllde med nya... :D
roke: Nu har ungarna lämnat boet. Falkarna är fortfarande i närheten och jag lyckades fota en som satt i ett träd. Vi får väl se hur länge de är kvar. Lite kul att de är märkta. Kommer det tillbaka en märkt falk kan det ju mycket väl vara en av de. [bild] [bild] [bild]
Bitterhetsakademin: Trump är nu verkligt aktiv med nya tullar, 50 procents strafftull mot Kanada från 19 augusti och senare 100 på imponerande läkemedel om tillverkaren inte flyttar tillverkningen till Usa. Sedan ska denna till höjas till 200 procent. 38 länder däribland Norge får en tull på 12,5 procent för att inte stoppa tvångsarbete. Kanske dags för att införa stenhårda tullar mot Usa då de har en
Alfredo: [citat] Du får väl fråga någon med en stor korksamling om du kan få några. 🙃 [citat]
Tokslut: Äntligen en redig tvätt och lite fuskwax på (speed coat) [bild] Tvättade så ivrigt att emblemet lossnade 😅 [bild]
Bitterhetsakademin: Frimärken har också använts till att samla in medel till diverse mer eller mindre välgörande ändamål. Tilläggsvärdet på dessa gick till "Hitlers kulturfond".
ajn82: Gick över till digitalt, byggde den här i julas [bild]
Thomas59: [citat] Och andra inlägget: Här är en mycket kort sammanfattning av andra inlägget:: * **Händelse:** En konsult reste till en kund i Nigeria för en installation, men väl på plats fanns ingen ström i serverhallen. Kunden hade ljugit om att allt var klart för att säkra att konsulten dök upp. * **Konsekvens:** Konsulten gjorde vad som gick på plats, men fick avbryta när tiden tog slut
Pappa1986: Alltid lite jobbigt att gå in här och läsa, samtidigt som det är skönt att skriva av sig en del som man bär på. Snart 4 mån sen min systerson gick bort och det blir verkligen inte lättare, man tänker på sina syskon, syskonbarn, morföräldrar, kompisar mm. Det är så många som påverkas av något så negativt när en ung människa går fort men man märker hur viktigt det är att
heimlaga: [citat] Vi talar om olika tider. Jag tänkte på tiden efter att kronomonopolet hade avskaffats. När bönderna själva byggde sjudarlador och framställde salpeterjord som sjudaren sedan kom och kokade ned i sin stora gryta. Det är den tiden som jag fick höra berättas om när jag var barn.
Maria T: Idag var jag till Ösmo Plantshop, en mycket bra handelsträdgård och en fantastisk café/restaurang som jag troligen tipsat om tidigare Min återkommande favoritsmörgås, fullkornsbaguette med Philadelphiaost, kryddor, krispsallad, gurka, tomat, mycket Brieost, jäääättemånga valnötter (viktigt!) och honung. Sen finns en stor buffé med varm mat, vegetarisk, och många smarriga bakverk
dof: Ja en del har varit från privatpersoner och givetvis en del från företag. För mig har det inte varit någon skillnad hur tullen har hanterat det.
tmjreviews: Man skall ha tillgångar i utlandet! Sverige är för osäkert och instabilt idag.
BirgitS: [citat] Jag har för mig att man i Outlook (.live.com) kan lägga till avsändare som betrodda, vilket ska förhindra att mejl från dem hamnar i skräpposten.
z_bumbi: Vänner förstår att man inte kan bjuda alla, bekanta kanske inte förstår. Släkt kan delas in i samma kategorier.. Fast jag är inte heller med på kaoset runt vissa bröllop så jag är inte representativ.
z_bumbi: [citat] Det och belysning gäller även i Sverige även om väldigt få bryr sig. Jag har gjort hål i mina skyltar (två bilar med drag så måste enkelt kunna byta) och då kan jag även fästa dem på den enklare klämhållaren som 99,9% av alla använder. I dagsljus tror jag t o m det är lagligt då bromsljus syns.
gaidin: [citat] Det går nog bra att kallröka tomaterna men när jag gör själva salsan så behöver de vara varma så det är ju smidigt att varmrökt dem rejält, det är lättare att skala dem också när de hettats upp. Vill man göra en slät grill/sockersås, typ sweet baby rays, kan man koka tomaterna länge och sedan sila av, man får pressa tomaterna lite igenom silen. Jag brukar blanda det
Mikael_L: Idag kan vi lyssna på Bonnie Tyler, i hennes åminnelse. https://www.svt.se/kultur/bonnie-tyler-ar-dod
imported_Benno: Det var länge sedan jag var medlem nu. Det var jättebra när man hade 10% rabatt hos Beijer, som låg bara 2 km bort. Men det försvann snart. Diverse rabatter finns väl fortfarande men sällan för något man behövde eller att det var fel fabrikat. Jag upptäckte att medlemsavgiften inte gav något tillbaka längre.
fribygg: Spaklyftblock att dra ihop med, tex Torin BigRed Vajertalja 2000/4000kg 349kr på Motonet Att hålla ihop det med sen kan du använda tex gängstång, stora planbrickor och mutter, eller bara ett armeringsjärn som bockas i ändarna.
elpaco: [citat] Ja det är väl typ hundar. Därför är det också så överjävligt äckligt när folk tuggar på samma mat som sin hund eller till och med låter hunden slicka dem i munnen .. 🤢
dof: https://www.onewayrental.com/ Dessa kan du lämna i Sollefteå. Borde finnas en depå i Stockholm också.