Övrigt Off Topic
Johannes W. E. Eriksson: Kom att tänka på att badrummet är ett utrymme där det mesta antingen slits och slängs, och endast fast monterade grejer har chansen att bli gamla (släktklenoder och liknande brukar ju inte bevaras i badrum). Men kom på att jag faktiskt har ett par föremål som varit med mig i fem olika badrum i lägenheter och hus: [bild] Loppisfynd för ca. 25 år sedan. Kniven med benhandtag
Bitterhetsakademin: Ytterligare ett land värt att nämna är Österrike, flertalet av deras märken graverades och var en källa till nationell stolthet. Om någon överväger att börja samla på frimärken är dessa ett utmärkt val då priserna är förvånansvärt låga beroende på stora upplagor vilket mättat marknaden. Övergången till euron som gjorde de äldre märkena i schilling ogiltiga drev också
Thomas_Blekinge: [citat] Fel. Spis och kyl kan ha olika avspärrventileer. Fungerande spis indikerar dock att gas finns överhuvudtaget. Byt batteriet till tändningen. Den kan vara svår att lokalisera, i våran kyl sitter det i själva tryckknappen för tändningen. Vrid valknappen på kylen på gas. Öppna avspärrningsventilen nära flakan som leder till kylen. Tryck tändknappen och lyssna på knäppandet
pmd: [citat] Nej. Tjänstemän och politiker är sällan samma personer i kommunal verksamhet.
Stefan N: Man lär sig vart man kan köra, i alla fall i närområdet. [bild]
PsychoCheF: En variant är väl att börja i Nice och sedan dra österut med mål efter intresse. Ett litet stopp i Monaco (eller längre om man är speltorsk) Sedan nordöst mot Milano där det räcker med ett stopp för mat och glass i närheten av katedralen och titta på befolkningen som är stadens sevärdhet förutom lyxshopping. Därefter sikta in sig på Comosjön (har tyvärr inte varit där själv
Kvackatore: Det klassiska Sprid riskerna, satsa på breda fonder med låga avgifter
Appendix: När man kört förbi Nyköping på E4 verkar ju rätt mycket vara avspärrat om omlett. Så man hoppas ju att asbetssaneringen går bra
Olle Nyberg1: [citat] Jag har liknande erfarenhet av kundtjänst vid reklamation
Rosenknopp1: [citat] Det hjelper ikke at Sverige eksporterer spillere til NHL, tydeligvis. Selv verdens beste skinasjon (Norge), klarer å komme på pallplass i VM, mens svenskene förlorat. Sport er bra, selv om også jeg er uinteressert. Likevel godt gjort av Norge som er en liten nasjon
Kardanaxel: Det finns en dold komisk ådra här på BH, trots allt...
JohanLun: [citat] Njae Mitt kreditkort har ett glapp, jag minns inte regler men jag tror det täcker självrisk på typ 10.000 men är skadan mindre så de tar betalt för skadan så täcks det inte som jag förstår. Och de fristående har jag läst recensioner om och det verkar som många har trassel att få ut pengar. [citat] Så är det generellt att det är dyrare men letar man lite behöver det inte
LaT: [citat] Det är ju inte sant. Spanien har ung 30% högre dödlighet och Portugal 70-80% högre dödlighet i alkoholrelaterade orsaker. Det är endast 3 länder som har lägre dödlighet i alkoholrelaterade orsaker, än Sverige i Europa (EU). https://knowledge4policy.ec.europa.eu/visualisation/mortality-map-deaths-attributable-alcohol-consumption-men_en
Bitterhetsakademin: [citat] Ja och apartheidregimen i Sydafrika föll efter en samlad bojkott från västvärlden, i Sverige var det väl bara Moderaterna som motsatte sig, här en intervju med Ulf Adelsohn som hårdnackat motsatte sig alla åtgärder som kunde skada exporten.
Anna_H: [citat] Som denna då, bara den ljusa EPA:n som står fel, övriga är korrekt parkerade: [bild]
pjgb: Jag har satt Tomas Brolins munstycke på en av våra dammsugare. Fungerar väldigt bra men låter otroligt högt. Störs man inte av ljudet är det mitt tips. Vi har mycket hår och grus (tonårstjejer och två katter). Twinner heter det munstycket.
Noramasen: I morse gick ungräven ett par meter från köksfönstret. Och jag sitter precis nu i köksfönstret och beskådar dessa godingar. Känns vördnadsfullt kan jag säga❤️ Tyvärr lite skymda av grenverket kring centrum på filmytan. [bild]
[old rusty]: [citat] Tror inte marknaden finns. Antingen letar man kina-skräp för 44 kronor som ser likadant ut men är gjort av barnarbetare och kartong, eller så köper man tysktillverkat (vet inte om just huvudena är tyska, men maskinen är väl det iaf). Marknaden för mittemellan-snåla som vill ge 300kr för något från rumänien dränks av första kategorin, går inte konkurera med temu. :P Se det
fusion: [citat] Ja, inga korta körningar här utan i regel minst 2,5 mil enkel resa följt av samma retur inom ett par timmar. Som jag skrev så indikerar ju LED indikatorn alltid grönt när vi tar bilen till stan trots att vi kört värmaren via Volvo on Call och samtidigt haft CTek inkopplad. Men efter resan till stan visar den ofta rött, eller orange. Vet dock inte vad det motsvarar
imported_Benno: [citat] Eller denna: [MEDIA=youtube]Xzy8Sh3uGxc, list: RDXzy8Sh3uGxc[/MEDIA]
Intet: [citat] Nu poängterade jag att sjöfartsverket köpte helikoptrar och inte företaget.😀
Magnus E K: Sätt upp en skylt ute på vägen, "Caféet nedlagt".
Nötegårdsgubben: Som sagt, det är lättare sagt än gjort i vissa lägen, och än svårare att se om andra gjort i många editorer. Att du tycker att det finns ett bättre sätt är inte detsamma som att alla ser det som ett praktiskt lämpligt val. Och använder man decimalkomma korrekt på svenska (och strängt taget annars också beroende på hur man grupperar siffrorna) så är sammanblandningsrisken ändå
13th Marine: [citat] Ja jo, jag använder normalt sett inte AI så, utan detta är ju google som försöker få mig att tro att detta är rätt svar.
Patrik440: Köpte ok på Biltema till frambromsarna på min C30. Kostade under 400:- styck. Vparts.se hade ok som såg väldigt lika ut men då kostade de 8-900:- något...
PierreDus: [citat] Jag har precis samma problem nu, fast med en kärra från -77. Allt är original på släpet, Besiktningsgubbarna hittade inte chassinr och jag har letat i totalt 4 timmar, inklusive stålborstat bort vad jag antagit varit rost och färg/hamnarlack. Totalt spårlöst borta. Kontentan, tipsen i denna tråd var toppen och nu ska jag ut och leta igen!