Idag kom det mellan 50 - 100 Vespa Piaggio i en enda lång karavan till Junsele i Sollefteå kommun. Pizzerian på byn lade ut denna bild, är det någon som vet mer om det här? I pizzerians kommentarer stod också att de kom från Venezia i Italien.

vespa.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Tydligen blivit väldigt populärt att åka på längre resor med allt möjligt.
Det var 400 mopeder från Holland i Stockholm förra veckan, de åkte hit på 5 dagar.
Det är eventbolag som arrangerar och löser allt praktiskt runt resan.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
C
Jobbade med en kille som var entusiast inom ett annat italienskt skotermärke och han uttryckte det som att det var mer mecka än åka när man kör italienskt. Men som jag förstod det är man även här i Sverige rätt välorganiserade med ett gäng klubbar som arrangerar olika utflykter och events. Se t.ex.: https://vespaclub.se/

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jobbade med en kille som var entusiast inom ett annat italienskt skotermärke och han uttryckte det som att det var mer mecka än åka när man kör italienskt. Men som jag förstod det är man även här i Sverige rätt välorganiserade med ett gäng klubbar som arrangerar olika utflykter och events. Se t.ex.: [länk]
Klent med info på de sidorna om gänget jag såg passera.

C
K Kurtivan skrev:
Klent med info på de sidorna om gänget jag såg passera.
Ja, jag skummade igenom europaklubbens hemsida men tyvärr visas uppenbarligen inte händelser som redan gått av stapeln.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Idag när jag åkte hem stod 9 Tyskreggade Porsche på rad utmed vägkanten, ingen verkade ha tält med sig som mopedisterna.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.