Unikt namn
Dammar väl lite mer när man river en våning än skruvar loss ett par bromsbackar?

Unikt namn Unikt namn skrev:
Dammar väl lite mer när man river en våning än skruvar loss ett par bromsbackar?
konstigt resonemang när en del menar på att det räcker med en fiber för att dö i cancer........

• Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
konstigt resonemang när en del menar på att det räcker med en fiber för att dö i cancer........
Menar du att bygg ska strunta i det för att andra gör det?

Unikt namn
S Stefan1972 skrev:
Man får väl förutsätta att verkstäderna har rimlig ventilation och att meckarna använder nödvändig skyddsutrustning när de arbetar med dammande material.

Jag ser viss utmaning i att flygleda med helmask.

blackadder blackadder skrev:
Menar du att bygg ska strunta i det för att andra gör det?
det har jag aldrig sagt. Jag nämnde bara det att fokuset i det mesta ligger på byggsidan. Det är i byggforum folk är livrädda. Varför är ingen livrädd inom det jag nämner?........

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
det har jag aldrig sagt. Jag nämnde bara det att fokuset i det mesta ligger på byggsidan. Det är i byggforum folk är livrädda. Varför är ingen livrädd inom det jag nämner?........
" Men jäklar anåda om man hittar nån fiber i nå bygge........"

Det tolkar jag som att du tycker bygg tar asbests på för stort allvar.

nja det är väl både och. Såklart ska de som arbetar med det dagligen skyddas men signalerna ut till vanliga människor blir ju fel................Det finns ju vanliga människor som dagligen skriver i typ byggforum att de typ har ångest av att de vet att det kanske finns i huset.

När man kört förbi Nyköping på E4 verkar ju rätt mycket vara avspärrat om omlett.

Så man hoppas ju att asbetssaneringen går bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.