Mikael_L
Igår blev jag faktiskt lite paff.
Det kom ett SMS från postnord om att boka mottagningsalternativ, utkörning fr.o.m idag eller hämta hos ombud.
Det kan knappast vara något annat paket,

Beställning på sen söndag kväll, frakt från Nederländerna och få det i sin hand på onsdag, är inte fy skam tycker jag.

• Gilla
Skrutten18
  • Laddar…
Jag har också köpt därifrån, mestadels via Cdon.com och det har alltid funkat bra. Som alltid kan man lura sig själv på bilderna, men måtten brukar stå utsatta. Kanske inte saker man köper för att skryta i sociala medier, men ganska funkis.

Är man osäker kan man gå via Cdon som sköter reklamationerna åt en, jag har aldrig behövt det mot VidaXL, men mot ett annat företag som inte levererade det de utlovat.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Har reklamerat en fontänpump utan att få ngt svar. KLARNA ligger på dem nu men inte heller de verkar att få till en dialog. Håller med andra om att leveranser funkar bra och att pris stämmer med kvaliteten men att reklamationer fungerar inte.

• Gilla
vitt_prio143 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nu har jag paketet i min hand.
Det ser ut som på bilden, när jag fingrar på sakerna verkar det vara relativt normal kinakvalitet, dvs användbart men långt från top-notch. Hade inte räknat med något annat för de pengarna.

Jag kanske borde lämna ett omdöme, balansera upp lite, de ganska låga poängen där.... ;)

tommib
Du kan väl åtminstone berätta vad du köpte ;)

Mikael_L
En nästan osynlig länk i inlägg #13 :cool:

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Jag köpte en "chesterfield"-soffa i konstläder av vidaXL.
Det var det sämsta köp jag någonsin har gjort. Först skickade de delar som inte hörde ihop färgmässigt.
Efter att ha monterat ihop den blev den tyvärr ståendes ett tag innan vi började använda den. Då märkte vi att soffan var så lätt att fort man satte sig så gled den iväg. Sittdynorna var så tunna att man slog i botten med ändan varje gång man satte sig. Efter ett tag (ca 2 veckor) började knapparna lossna. När jag bad om att få ångra köpet hänvisade de till sin ångerrätt på 14 dagar. Så nu har vi en helt oanvändbar soffa som är av urusel kvalitet.

• Gilla
MM13
  • Laddar…
Snabba leveranser av billigt skräp ;)
Köpt några saker på deras auktioner och som på många ställen får man det man betalar för

Mazen Mazen skrev:
Har handlat ett par gånger från dom och från deras "syster" sidor (beställt från annan firma, men leverans från VidaXl) och har ännu inget att klaga på, snabb leverans och inget problem att få till valt utlämningsställe. Köpt mot faktura
MathiasS MathiasS skrev:
Vet många som handlat där, aldrig någon som har problem att få prylarna.
.
Har inte varit tvungen till att reklamera något så där vet jag inte hur bra dom handskar med sådan.
dom
Har sämst retur process! Det går inte att beställa därifrån!

• Gilla
MM13
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag vart sugen på att beställa en grej därifrån, väldigt bra pris, så det är attraktivt ifall det fungerar.

Men som vanligt, när jag har med en helt ny aktör att göra, så kollar jag lite snabbt omdömen, och det ser ju verkligen inte riktigt bra ut.
Pengarna jag ska lägga är inte omöjligt att riskera, bara knappt 500 spänn, men man drar ju sig ändå för att slänga ut pengar på alltför riskabla äventyr.

Så, min fråga är, har någon här erfarenhet om denna site?

Deras hemsida
[länk]

Omdömen
[länk]
och här ännu värre
[länk]
Skitställe med totalt värdelös kundsupport, undvik.
Jag har handlade där en gång, aldrig mer...

M
Behövde ett 4-metersparasoll och då det inte var helt lätt att få tag på beställde vi ett från VidaXL. Parasollet anlände utan skruvar bl.a. Efterföljande kontakt med kundtjänst var en riktig mardröm. Avråder alla från att handla därifrån.

M Marrebanan skrev:
Behövde ett 4-metersparasoll och då det inte var helt lätt att få tag på beställde vi ett från VidaXL. Parasollet anlände utan skruvar bl.a. Efterföljande kontakt med kundtjänst var en riktig mardröm. Avråder alla från att handla därifrån.
Jag har liknande erfarenhet av kundtjänst vid reklamation

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.