Mikael_L
C cpalm skrev:
Så enkelt är det. Den lär inte törsta ihjäl om det finns tillgängligt vatten någon annanstans.
Jag tänker att vi väl egentligen inte ska diskutera detta, det är ju offtopic.
Men i alla fall, många katter dricker dåligt, för lite, de överlever men får njurproblem och annat skit senare i livet, så då kan man såsom kattägare vilja göra så att katten dricker lite mer än bara helt nödvändigt.

Mikael_L
elpaco elpaco skrev:
Och för folk som frågar om vattenskålen och uppenbarligen själv inte har katt - katter älskar rörligt vatten, samt vatten på alla ställen förutom i skålen. De verkar gilla smak eller struktur från duschar, badkar, golv mm. Ibland kan det även handla om att de inte vill att morrhår skall gå i kanter. Men generellt sätt så är det oftast bäst att rätta sig efter katten ..
Frasse har ju förstås en vanlig vattenskål (ett fat egentligen), och visst dricker han där ibland, framförallt på vintern.
Men det är väldigt tydligt att olika vattenpölar utomhus, i blomfat på altanen, pölar på vägen osv osv alltid verkar vara mycket godare.
Vad gör vi ... tja ... rycker på axlarna.

Jiji, jag har tyvärr ingen mer input till din fråga än vad du redan fått ...

F
rakt09 rakt09 skrev:
polykarbonat lexan är ett motståndskraftigt material mekaniskt sett vida överlägset acrylplast plexiglas. det används i skottsäkert glas och högvärdiga motorcykelhjälmar.

du kan vika polykarbonat dubbelt och sedan räta ut det igen, utan att det spricker. det är däremot mycket känsligt för vissa lösningsmedel, t ex aceton

3 mm bör räcka, jag tycker utan vidare.
Håller med till 100% det får att kallbocka, misshandla med hammare utan att spricka. Enda nackdelen är hålkantstryck och att. Alla aom föreslår en jävla plexiglasskiva på 4mm som ett bättre alternativvän 3mm PC vet inte vad dom snackar om.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.