I
Jag beställde och betalade ett lås för leverans till ett varuhus på måndagskvällen och får ett mail Registrerad order:

Mån 2026-06-29 22:07
Roligt att du väljer att handla hos oss!
Vi kommer snart att skicka ett mail till dig med mer information om var din order befinner sig.
Du kan alltid få svar på de vanligaste frågorna på vår kundservicesida.
Vi hoppas att du blir nöjd med ditt köp och väljer att fortsätta handla hos oss i framtiden!

Nytt mail Din order är nu bekräftad hos Jula:

Tis 2026-06-30 07:01
Din order behandlas just nu, normalt levereras din beställning inom 2-5 arbetsdagar. Följ din order på länken nedan.

Nu drygt 2 dygn senare så är status på ordern:

Vi tar emot din order.
Vi bekräftar din order.

Dessa två var markerade på tisdagsmorgonen, till den tredje punkten:

Vi plockar din order.

Har man nu på det tredje dygnet fortfarande inte kommit, ska man avbeställa eller vänta vidare?
Detta känns för min del oseriöst.

Vad är det som är oseriöst? Det står ju att leverans normalt skulle ske mellan torsdag och måndag, och idag är det torsdag. Och förseningar kan alltid uppstå.

Vill du ha låset så väntar du.
Vill du använda öppet köp så väntar du också eftersom varan måste hämtas ut och sen lämnas tillbaka i butik om jag minns rätt

I
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Vad är det som är oseriöst? Det står ju att leverans normalt skulle ske mellan torsdag och måndag, och idag är det torsdag. Och förseningar kan alltid uppstå.

Vill du ha låset så väntar du.
Vill du använda öppet köp så väntar du också eftersom varan måste hämtas ut och sen lämnas tillbaka i butik om jag minns rätt
Hade jag vetat att de inte ens skulle plocka ihop orden på mer än 2 dagar så hade jag handlat direkt i annan affär.
Andra regler för distans köp, kan avbokas även om det inte har levererats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.