E
etompau: Kanske bättre då att ha laddutrustningen på en plats utanför räckvidden för 2-åringen. Sett till antalet USB-laddare som finns i drift så är min uppfattning att de är tillförlitliga. Problemen ligger snarare i defekta laddkablar och kortslutning i energitäta batterier.
14 svar · 2,9k läst
·
Christoffer SZ
Christoffer SZ: Jag tror att det är deras "lättskalade" varianter de marknadsför under dessa Xtra, Plus osv.. Dvs. ej fyllda mellan ledarna.
4 svar · 3,7k läst
S
Anonymiserad 161035: [citat] Haha självklart!
34 svar · 12,2k läst
·
M
merbanan: Billiga fjärrbrytare "programmeras" till den första koden de "hör" efter att man kopplat in dem. Isf så dra ut dem och koppla in en och använd sedan fjärrkontrollen för att programmera in valfri knapp. Repitera sedan för de övriga brytarna.
3 svar · 633 läst
H
hfjn: Tack för svar. Har nu sett att Hager Delta och även någon Garo finns med djup 82 mm, så det går ju i 70+gips-vägg. Alt ram runt om jag reglar 45.
3 svar · 2,6k läst
Fotografen
Fotografen: [citat] Ja så tamef...den varianten har jag aldrig sett. Troligen ingen fara, egentligen, men jag hade nog gjort som TS och fixat skiten. Vetskapen är irriterande.
7 svar · 4,0k läst
·
Fotografen
Fotografen: [citat] Mennekes är bra skit.:cool:
21 svar · 3,8k läst
·
J
jonaslatt: Tack för snabba svar. Ska försöka få lite bilder. Gammal lägenhet menar jag runt 60 talet.
3 svar · 712 läst
I
inspectah44: T5-1000 Bruttopris 4 710,00 SEK Nettopris 2 166,60 SEK T5-600 Bruttopris 4 160,00 SEK Nettopris 1 913,60 SEK Så såg mins priser ut.
20 svar · 4,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: Hur har det gått? Själv skulle jag nog försökt att försiktigt borra/knacka bort en liten bit av kakelplattan och hoppats att röret var där bakom och ledarna blev lösa och fria. Sen kanske byta ut ledarna, ev en långt uppskalad kabel, alternativt kabelavskal eller isolerslang över FK'n
8 svar · 4,7k läst
·
Fotografen
Fotografen: [citat] Tid=pengar, beställarens pengar.
8 svar · 3,1k läst
D
Distordera: Ok, så om jag kokar ihop era svar så bör jag klara mig bra om jag lägger rör istället för slang på vinden och förlägger dem enbart på varm eller kall-sidan. Tusen tack för att ni tog er tid!
12 svar · 2,4k läst
S
Slugge: Är ju även helknasigt att ha en oskyddad grupp mitt bland andra skyddade. Du har ingen elkunnig där till hands?
4 svar · 2,7k läst
·
tommib
tommib: En kabel utan gröngul benämns t.ex. 3X1,5 istället för 3G1,5, men som Demmpa säger är det troligen lättare att bara ta en fyrledare (med jord, så 4G1,5).
2 svar · 631 läst
GK100
GK100: Det kan man göra på alla sätten under rätt förutsättningar. Beror ju mycket på driften och motortypen men rätt ger det alltid verkan i positiv riktning. Teoretiskt kan omkopplingsströmstöten halveras. I ditt fläktfall kan man tänka sig att du låg bra sett till vår motor och last låg i karaktäristiken vid omkoppling. Finns några olika grafer i asynkronmotortråden där syns det
49 svar · 56,5k läst
·
J
Jotsat: Tycker att det kommit upp många bra tips och synpunkter. Jag dränerade och isolerade med 100mm Pordrän under mark i somras (ca 50% av källarhöjden är under mark), men bytte även LLVP från en Electrolux anno 2007 mot en ny Panasonic hz9rke-1. Såg att du också har en LLVP från 2007. Under november-januari har det gått åt ganska exakt 9% mindre energi än föregående år. Samma utetemp
29 svar · 3,6k läst
·
L
Lini: [citat] Ingen av det jag snackar om kan/är förberett. Vi skall gå in i huset och jag pekar ..spot här ... lamputtag här. ..
28 svar · 5,4k läst
·
Patfa85
Patfa85: [citat] Vet att ni vet! Skulle detta kunna fungera?
81 svar · 10,3k läst
·
R
robinan: [citat] Tack för svar. När golvet var ca 25-30grader så låg den på 8.3kΩ men när golvet stått inställt på 17 grader över natten så var den på 10kΩ på morgonen. Men termostatens digitalvisare stod på 27 grader båda gångerna, den vägrar röra på sig. Så eftersom att givaren ändrar resistans så borde väl det påverka termostaten? Förstår inte vad som inte funkar.
2 svar · 6,5k läst
kenneth5828
kenneth5828: [citat] Fördelen med dom är att dom har snabba leveranser.
14 svar · 6,1k läst
·
U
Ursidae: Det verkar finnas en del 12V med e27 av märket Sunwind. De tycks syssla mest med sol och batteridrift men bör ju kunna drivas med vilken 12v dc-källa som helst.
2 svar · 2,2k läst
bax
bax: Det är upp till dom. Ska de uppfylla kraven så borde de själva övervara förläggningen. Men de kan ju också låta markarbetarna lägga kabeln och sedan själva ta ansvaret för förläggningen.
16 svar · 3,0k läst
·
M
Mjolnir: [citat] Vad innebär risken med att använda flytspackel som inte är för värmegolv? Hantverkarna har hämtat fel, ringde weber och frågade och den varianten går inte att använda.
31 svar · 5,7k läst
G
Gurra_Aktersnurra: [citat] Hej Uffe, och tack för det snabba svaret. Vi har en bokad tid med elektrikern i nästa vecka - men jag kände mig osäker på allvaret. Nu känns det bra att de kommer. Tack igen.
2 svar · 808 läst
T
tombe691: Lite klokare och många nya frågor, men helt klart så är det inte en blandning av halogen och led som är att föredra om dimmern ska fungera. Surt att fylla skåpen med gamla lampor som bara ligger, har fortfarande ett 20-tal 60w kvar efter alla lågenergi och senare led. Just nu är 3 av 11 led, avvaktar nog lite till på den.
12 svar · 3,4k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: [citat] Du kopplar om i elcentralen. Men jag förstår nog inte frågan, dvs vad du undrar över. Det kräver ju (förutom behörighet) lite erfarenhet för att rota i en elcentral speciellt om det finns en JFB eller två. Är det en gammal diazedcentral som inte varit rörd på många år får du räkna med lite allmänt underhåll.
7 svar · 3,8k läst
H
hempularen: Detta har flyttats från artikelkommentarer om manual för elcentral /moderator
10 svar · 5,7k läst
C
Caroline_a: Jag monterade ner hela överskåpet (med belysning och allt) för att komma åt den lilla kontakt (en till varje spot) som satt fasttejpad på baksidan av skåpet. Jag drog ut den och klickade i den igen och nu fungerar alla 5 lampor. Det blev väldigt mycket mer jobb än jag tänkt men skam den som ger sig.
4 svar · 1,8k läst
·
P
Peo123: Det var en kontaktor (elektrikern hann före). Tack för att ni skrev i tråden!
3 svar · 2,5k läst
·
krillek
krillek: Gruppförteckni gen ser ut så här och det är en modern normcentral. [bild]
5 svar · 2,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.