Hej!
Har ett problem som uppstod efter fulpill av lekman om ärligheten ska fram.
Försökte koppla altanens belysning och IR-värmare till en kombinerad dimmer/strömbrytare.
Nu var det ungefär 25 olika färger som var skarvade på 3 ställen, snurrigt värre.
Men iallafall så vart något felkopplat och då jag skruva i proppen efter min nya skarvning så funkar inte pannan/vattenpumpen, inte heller belysningen på halva övervåningen.
Det jag noterat är att belastningsvaktens dioder inte lyser alls längre.
Alla proppar är hela etc.
Kan belastningsvakten helt enkelt ha fått sig en kyss? Bara byta ut? Finns ingen separat säkring på den, bara någon slags vred mot överspänning.
Kan det hänga ihop med belysningen också?
Slänger in lite bilder, det är alltså säkring 2c, 4abc och 3c som inte får någon kräm.
Hjälp uppskattas!
Har ett problem som uppstod efter fulpill av lekman om ärligheten ska fram.
Försökte koppla altanens belysning och IR-värmare till en kombinerad dimmer/strömbrytare.
Nu var det ungefär 25 olika färger som var skarvade på 3 ställen, snurrigt värre.
Men iallafall så vart något felkopplat och då jag skruva i proppen efter min nya skarvning så funkar inte pannan/vattenpumpen, inte heller belysningen på halva övervåningen.
Det jag noterat är att belastningsvaktens dioder inte lyser alls längre.
Alla proppar är hela etc.
Kan belastningsvakten helt enkelt ha fått sig en kyss? Bara byta ut? Finns ingen separat säkring på den, bara någon slags vred mot överspänning.
Kan det hänga ihop med belysningen också?
Slänger in lite bilder, det är alltså säkring 2c, 4abc och 3c som inte får någon kräm.
Hjälp uppskattas!
Har du koll på vad som gick snett och gått tillbaks eller fått det rätt är det ännu bättre. Var inte rädd för att fråga här före det brukar gå fint också.
Din finfärgade låda ser ut att vara av en typ man bör fixa till för att inte råka ut för större problem. Tänker på att det verkar vara utfört med delbar plint för "huvudnollan" dvs vad vi nu kallar PEN det är inte så lyckat.
Din finfärgade låda ser ut att vara av en typ man bör fixa till för att inte råka ut för större problem. Tänker på att det verkar vara utfört med delbar plint för "huvudnollan" dvs vad vi nu kallar PEN det är inte så lyckat.
Faktiskt inte.GK100 skrev:
Ska ta upp det här före jag pillar vidare. Men det är svårt att få till en tråd då det är så himla snurrigt med alla färger, skarvar osv.
Klicka här för att svara