Vitvaror
returen: [citat] Ja tillreda har jag provat och då tar jag hellre vedspisen för hällen är usel
Appeman: [citat] Vi köpte en ny. Kändes som att det fanns en risk att reparationen blev lika dyr som maskinen kostade från början. Så nu prövar vi en Siemens istället 😅 Får säga till barnen att sluta generera så mycket tvätt så kanske denna håller längre!
returen: [citat] kondensatorn brukar göra så att trumman inte kommer igång, vilken modell är det? det enda som gör att säkring kan gå är om det gått in ett hårspänne i metall eller motsvarande i elementet en del element har historskt gått sönder av sig själva, men det förklarar inte den ryckiga gången. brandlukten kommer ifrån allt damm i elementet som inte blåses ut av fläkten för att
returen: [citat] Man kan ju hoppas att det är fixat, men diskmaskiner brukar inte hålla med om detta... i denna modellen är ett i20 fel vanligast beroende på skit i nivåkammaren. fixen är att spola varmvatten från 45/65 pressostaten mot brunnen, då brukar det flyga ut gojs där. Det har dock hänt att det blir mekaniska fel inne i dessa pressostater då hjälper bara byte
Sleepmaskinen: Bumpar denna då jag har samma problem med just en toppmatad Whirlpool. Löste det sig TS? Sitter inte remmen i botten av maskinen förresten?
MrJozk: Sen behöver självklart ett eluttag också, så det inte glöms bort och man står där och skämms med en maskin som inte startar :)
larskarlsson: [citat] Ikea blixtsnabb. https://www.ikea.com/se/sv/p/blixtsnabb-induktionshaell-ikea-700-svart-60467830/
Fia.G: [citat] Tack för hjälp . Fick hjälp av en elektriker på jobbet 🙂
Tseb: Jag kan bara hålla med. Kvaliten är usel och också plaste i sidorna är bedrövligt tunn. I min frys har då plasten spruckigt och Samsung skyller på fysiskt våld och vill inte hjälpa till men sanningen är att deras produkter inte håller måtten. Utöver dålig kvalitet låter de rätt mycket också. Så detta var sista gången det kom en vitvara från samsung innanför mina väggar.
disconnected996: [citat] Har samma problem. Har du lyckats lösa det än? Får inte till det alls här /Mvh Irina
blackarrow: [citat] Vissa saker är ju enkla att prova… Vet inte om det går att hitta någon origssats? Bor man på en industriort kanske någon industriservice firma kan hitta lämpliga reservdelar? Torka torrt och kör en bryggning utan att stänga av om det går (iaf vår maskin kör en sköljning vid avstängning ). Se färg på vattnet och var det är blött.
Baretta: Bakifrån eller underifrån, lite olika. Antar det gick bra o byta 😀
useless: Många fel där... Hur stor säkring sitter det till spisen? Hur är det kopplat i uttaget?
Ingela65: Jamen, det ska jag prova, tack för tipset!
returen: [citat] Bra att ni använder den funktionen även om det blir fel ibland...
useless: [citat] Det finns en bra tabell här: https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4rmeledningsf%C3%B6rm%C3%A5ga Som sagt var är rostfritt stål värdelöst i sammanhanget, järn någorlunda bra men koppar och aluminium i en egen klass (om man bortser från dyra ädelmetaller).
Knorren: [citat] Absolute, det prylar som vi är mest beroende av ska kosta lite och hålla länge. Service och reparation är helt normalt. [citat] Mycket bra. Önskar bara att de hade bakat in det i priset och kört det på hela sitt sortiment.
returen: [citat] blir den varm och snurrar så är det nog värmeväxlaren som är täppt men jag utgår ifrån att du spolat åt att håll med vatten igenomden?
AlbinSäterstugan: [citat] Kul att höra! Bra jobbat🙂
mk1: [citat] Har haft isär den en gång kolen var som nya man [citat] Haft isär den en gång kolen var som nya, programverket blir nästa. Brukar sålla bland råden man får. Bara en plåtskruv med fel längd på fel ställe vid ihopsättning räcker för att ett fel skapas, det går kablage längs ramstolparna. Användare=felskapare
Amrich: [citat] Ja den är ny! Ja, misstänkte nästan det. Plan A blir att dra fram noll och fullkoppla uttaget för att sedan bara plugga in spisen och njuta av en ny spis. Tack alla som svarat i tråden. Jag hade läst spisbibeln innan så jag hade hygglig koll men behövde få vissa saker bekräftade.
bengt nolen: Ok tack så länge, ska trycka lite senare😁😁 Mvh
returen: [citat] petimetermässigt men reklamationsrätt är den rätta vokabulären
stoffe1: [citat] Kan vara avloppspumpen som är tät! Får göra ren den och hoppas att det hjälper. Har en äldre modell som inte ger någon felkod.
Lin3r: [citat] Smörjde lagret med symaskinsolja och ljudet försvann direkt! Tack för tipset!