Hej

Fick felkod i40 först och tömde inte vatten. Hade isär maskinen och kopplade bort avloppsslangar som gick från bottenbrunnen och de var rejält "kleggiga". Blev lite blött under maskinen i droppskålen/bottenplattan när jag höll på och skruvade bort slangar. Torkade allt torrt monterade ihop, men nu ger den istället felkod i30 och pumpen går konstant när jag startar den (och nu tömmer den vatten jätterbra). Inget blött alls i droppskålen/bottenplattan, så verkar ej vara läckage.

Kan översvämningsflottören fastnat eller blivit blött i den? Tips att kolla om jag tar isär den igen?

Tacksam för tips!

Mvh
Danne
 
D Daniel Gernandt skrev:
Hej

Fick felkod i40 först och tömde inte vatten. Hade isär maskinen och kopplade bort avloppsslangar som gick från bottenbrunnen och de var rejält "kleggiga". Blev lite blött under maskinen i droppskålen/bottenplattan när jag höll på och skruvade bort slangar. Torkade allt torrt monterade ihop, men nu ger den istället felkod i30 och pumpen går konstant när jag startar den (och nu tömmer den vatten jätterbra). Inget blött alls i droppskålen/bottenplattan, så verkar ej vara läckage.
Kan översvämningsflottören fastnat eller blivit blött i den? Tips att kolla om jag tar isär den igen?

Tacksam för tips!

Mvh
Danne
antingen har du satt ihop något fel
eller så har kretskortet rykt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.