Vitvaror
J-banan: [citat] Serie 6 Nej inte gjort rent pumpen men kan kolla om det är det👍
returen: [citat] du behöver ju inte ha dessa men kolla i en färgaffär
returen: [citat] ett fint skåp från Mariestad 2012 ett av de sista som gjordes på fabriken innan den stängdes köldmedelsläcka är inte uteslutet men kolla att fläkten går kolla att aluminiumfenorna innanför gallret i toppen är isiga (typ rimfrost) töm skåpet dra ur sladden låt det stå några dagar med öppen dörr och starta om det för att se om det blir någon skillnad
jonasnjonasn: [citat] Ja borde väl bero på något sådant. Skiljde så mycket så blev förvirrad. Tack!
Gizmokvack_: Lite så jag tänker också. Det måste ju gå att lösa när maskinen väl kommer. I dagsläget har jag jackat för diskmaskinsluckan i golvsockeln så att luckan går fritt.
returen: [citat] tömning av vattentanken på utsidan brukar dock inte rinna en halvliter ur denna efter en disk sitter en ventil på tanken som ev har hängt sig
bozenabernadetta: [citat] Hej. Tack så hemskt mycket för svaret. Kollar allting imorgon. Tusen tack. Med vänlig hälsning Bozena//
Persson88: Uppdaterar lite, Jag köpte en spis med fläkt i mitten och drog kanalen i skåpen och sedan ut genom väggen och måste säga att jag är väldigt nöjd :)
Jenzyp22: [citat] Så där låter min frys oxå, tydligen vanligt.
Gizmokvack_: Ringde tekniker som sa att det troligtvis är elementet som måste bytas. Total kostnad för att byta detta skulle landa på runt 3000:- efter rut. Eftersom maskinen är 10år gammal så får det bli en ny maskin helt enkelt.
Stefan1972: [citat] ja jo men vad jag vet så är uttrycket aningen uppluckrat nuförtiden...........Typ som med ean koder. Att det står 73 i början betyder ju inte att det är en svensktillverkad produkt. Jag vet inte, det var ju en fråga, inget om nån läskunskap.
jawen: Cylinda köpt april 2000 (modell 2:51) med digitaldisplay, svensktillverkad Går lika bra som när jag köpte den, & plasten fortfarande fräsch vit.
returen: [citat] Om du inte hittar exakt rätt så passar mängder av andra element då infästningen och effekten är lika på de flesta eller nära nog förutom på whirlpool baukenecht
Byggwe: [citat] Okej då får jag vara uppmärksam på om det börjar droppa igen.
returen: [citat] permagum behövs för att det inte skall läcka in luft runt röret kunde ju se snyggare ut men så här blir det med en skitig turkisk tumme...
returen: [citat] Nä inte om det bara är en kyltermostat men annars är det rätt och klimatklassen gäller
datja: Behåll den gamla perilexkabeln och koppla in den i hällen om du är säker på att nolla finns.
bengt nolen: Electrolux frys EUFG 29800x, pnr 922341361 Skulle ta is igår och såg att dislayen stod på plus, 12 grader Inga kontrollampor lyste. Den fortsatte att gå ner till 4 grader. Skruvade ur säkringen och drog åt den igen, efter 5 sek. Kollade om det fanns någon som hade plats för frysvarorna, och att tömma den. Flyttade en kasse för stunden Efter en stund så började den att visa minus, nu
returen: [citat] nej den cirkulerar bara luften när den är kyler ingen cirkulation under avfrostning
Johan Gunverth: [citat] Bra tips! Skall kolla den slangen igen. I övrigt är det inga problem med avloppsstammen. Läckage kommer inifrån maskinen.
returen: [citat] Idag är det bara BSH och miele som man kan tro att de håller mer än 5-år
Kane: [citat] Det är den vita delen längst ned under trumman. Jag tog bort den och slangen och gjorde rent dem. [MEDIA=youtube]R8ixaKMGEmc[/MEDIA]
Mats-S: Hittade det här (du kan säkert hitta manualen på svenska också på https://www.miele.se/f/se/manuals-125.aspx) https://www.manualslib.com/manual/1483905/Miele-Km-5773.html?page=33 Fault Code FE 35 Cause: Low voltage. Remedy: Check the supply voltage (208 or 240 volts between L1 and L2). Cause: Connection fault. Remedy: Check the power supply connection. Cause: Ribbon cable between filter
hogge: 12 februari. Nu har det gått ett tag. Det verkar ha stabiliserat sig såsom föregående mätning visade, 1-2 grader nertill och 6-7 upptill. Men ännu ingen isbildning så det har blivit klart bättre efter sensorbytet. Det här kan vi nog leva med.....
prototypen: Har du haft tur så har elektroniken inte fått ström så spisen kunnat starta. Ordna med nolla och prova sedan. Funkar den inte så är det tveksamt ekonomiskt att laga. Protte
returen: [citat] Nu är den du frågar helt borta från byggahus, ingen vet varför. är reglaget sönder så att det inte går att stänga av så måste du bort stickproppen till fläkten eller säkringen i centralen om den har en egen Har du exakt samma fläkt så tar du ut boxen som reglagen sitter i genom att lossa fästskruvarna från insidan när du tagit bort fettfiltren
returen: [citat] Det skall vara gummipackningar som bara dras åt med handkraft i stort sett snegänga är lätt att få på dessa