Hej!
Köpte nyligen en Bosch frys och reagerade ganska snabbt på det här ljudet. En knorrande ljud som hörs i långa stunder. Ibland är det tyst men ofta låter det såhär. Det hörs in till vardagsrummet 5 meter bort. Det låter lite värre på filmen än i verkligheten men det är störigt. Våran gamla frys lät inte såhär
Mvh J
Köpte nyligen en Bosch frys och reagerade ganska snabbt på det här ljudet. En knorrande ljud som hörs i långa stunder. Ibland är det tyst men ofta låter det såhär. Det hörs in till vardagsrummet 5 meter bort. Det låter lite värre på filmen än i verkligheten men det är störigt. Våran gamla frys lät inte såhär
Mvh J
Haft samma fundering kring min Siemens, det är väl samma frysar.
Hade en servicetekniker här som sa att dom låter så där. Tyckte jag det var störande kunde jag häva köpet, men utbyte/reparation var inte aktuellt för ljudet skulle vara det samma.
Ljudet har nu efter några månader blivit lite bättre, det hörs inte lika långt men man hör det fortfarande då och då.
Det finns ett par trådar här på forumet om det.
Hade en servicetekniker här som sa att dom låter så där. Tyckte jag det var störande kunde jag häva köpet, men utbyte/reparation var inte aktuellt för ljudet skulle vara det samma.
Ljudet har nu efter några månader blivit lite bättre, det hörs inte lika långt men man hör det fortfarande då och då.
Det finns ett par trådar här på forumet om det.
Tycker det är så märkligt att det låter så pass mycket mer när det är nya grejer. Men läste att det miljövänliga kylmediumet är en del i det. Ett jäkla knorrande är det iafsir_erken skrev:
Haft samma fundering kring min Siemens, det är väl samma frysar.
Hade en servicetekniker här som sa att dom låter så där. Tyckte jag det var störande kunde jag häva köpet, men utbyte/reparation var inte aktuellt för ljudet skulle vara det samma.
Ljudet har nu efter några månader blivit lite bättre, det hörs inte lika långt men man hör det fortfarande då och då.
Det finns ett par trådar här på forumet om det.
Hej!
Gammal tråd men testar…
Vår nya frys från Bosch låter precis likadant, blir tokig! 😣
Hur löste det sig för dig?
Med vänlig hälsning,
Gammal tråd men testar…
Vår nya frys från Bosch låter precis likadant, blir tokig! 😣
Hur löste det sig för dig?
Med vänlig hälsning,
Hej 
Kolla denna tråden, det var lösningen för mig och många andra. Man kan behöva ligga på lite för att få servicen gjord men det hjälpte supermycket för ljudet.
https://www.byggahus.se/forum/threads/ny-siemens-frys-later-illa.333633/page-4
Kolla denna tråden, det var lösningen för mig och många andra. Man kan behöva ligga på lite för att få servicen gjord men det hjälpte supermycket för ljudet.
https://www.byggahus.se/forum/threads/ny-siemens-frys-later-illa.333633/page-4
Klicka här för att svara