Hej,
Är det någon som vet vad jag kan göra åt mitt kylskåp som ändrar temperatur hela tiden. Det kan vara 3 grader när jag kommer fram till sommarstugan på fredag kväll sedan går det upp till 12 grader och då har jag bara öppnat det några gånger. Om jag sedan drar ur strömmen och återkopplar kylskåpet igen så går temperaturen ner lite igen. Så där håller det på. Stor tacksamhet För tips kylskåpet det är bara 6 år gammalt ett Electrolux var ganska dyrt men jag köpte det 175 cm.
 
Robin1A Robin1A skrev:
Hej,
Är det någon som vet vad jag kan göra åt mitt kylskåp som ändrar temperatur hela tiden. Det kan vara 3 grader när jag kommer fram till sommarstugan på fredag kväll sedan går det upp till 12 grader och då har jag bara öppnat det några gånger. Om jag sedan drar ur strömmen och återkopplar kylskåpet igen så går temperaturen ner lite igen. Så där håller det på. Stor tacksamhet För tips kylskåpet det är bara 6 år gammalt ett Electrolux var ganska dyrt men jag köpte det 175 cm.
köldmedelsbrist

vad är det för modell?
 
Ah jag är inte i sommarstugan just nu men senare ska kolla modellen idag - stort tack för input!
 
Mäter du högt eller lågt I kylskåpet? Det fluktuerar mer högt upp i skåpet.

Sen har jag också märkt att ett tomt kylskåp pendlar mer i temperatur då det inte finns så mycket massa som ackumulerar kylan. Att det varierar ca 5 grader högt upp är nog inte ovanligt, men 3-12 låter lite extremt.

Men föreslår att du säkerställer att du mäter nära botten.
 
  • Gilla
Robin1A
  • Laddar…
Tack jag ska kolla ikväll!
 
Vad mäter du temp med för termometer?
 
Robin1A Robin1A skrev:
Tack jag ska kolla ikväll!
mät mitt i skåpet, mitt på den mellersta hyllan i ett glas med vatten för att få matvaran temp
mät efter 12h
 
  • Gilla
Robin1A
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.