10 684 läst ·
20 svar
11k läst
20 svar
Smegugn startar inte
låter som SMEGS normala kvalitetJ JockeHX skrev:ok, ja då hade jag åberopar garantin för då låter det onekligen som att ugnen är trasig.
jag tog över en del vitvaror från smeg när vi köpte huset och alla har gått sönder och bytts ut mot annan tillverkare. Den enda vitvaran som är kvar är spis/ugnen och ugnen tenderar att överhetta på högre temperaturer och låser inne maten tills den är bränd så den används bara i nödfall. Istället är det en separat ugn från Siemens som får stå för det riktiga arbetet.
Spisplattorna har fungerat felfritt i alla fall, alltid något…
Jag är inne på att skaffa den här smeg ugnen. Är ni nöjda med den? Hur är den avsäkrad? Såg på deras sida att man kan koppla den lite olikaA anlu42 skrev:Hej
Vi har just köpt en smeg C92IPX9 med dubbelugn
Huvudugnen funkade för ett bak för att sen inte vilja funka alls.
Plattor och sidougnen funkar fint.
Huvudugnens lampa lyser inte, inga indikationslampor lyser. Alla tecken tyder på att det helt saknas ström till just huvudugnen.
Klockan är ställd, spisen är installerad av elektriker och ugnen funkade som sagt vid ett tillfälle. Vi har kollat alla säkringar och allt ser grett ut. Vi har även brutit strömmen för att "nollställa" spisen.
Jag har inte lyckats hitta info om överhettningsskydd eller andra interna säkringar.
Jag har sett några liknande trådar men har inte hittat några svar.
Någon som har tips på hur vi kan gå vidare i felsökningen?
Klicka här för att svara