K
Kreacon: [citat] Är det bättre att ha dem inne då? Lite läskigt känns det ju. Men det kanske inte är befogat. Själva skåpet tänkte jag ha precis lika stort som flaskorna. Men det kanske blir svårt att bygga ett ventilerat skåp under mark. Måste väl nästan ha något som cirkulerar luften i så fall.
2 svar · 708 läst
J
JohnnyEkan: [citat] Min har gjort så efter omstart, när ellen gått, brutits. Har bara tryckt in rätt temp och så har den slutat.
3 svar · 966 läst
·
SaraKJe
SaraKJe: Har letat runt lite bland olika trådar och det verkar som att det är o-ringen som måste justeras. Har gjort det. Dvs tryckt ned den så långt jag kan men läcker väldigt mycket ändå. Funderar nu på att köpa ny o-ring men vet inte vad själva "pipen" heter. Nån som har ett namn så jag vet att jag får rätt o-ring.
12 svar · 1,9k läst
·
C
crazytok: [citat] Låter som ett projekt att ta tag i EFTER Disneyland resan! 😅
11 svar · 2,4k läst
·
B
Benji_B: Hej Forumet, Vi har en frys från 2018, en Husqvarna enligt bild. Nu till problemet. Den piper för temp-avvikelse med jämna mellanrum och visar (-11°) samt bildar is i och runt översta hyllplanet. Vi har tidigare testat att frosta av den då det bildar is längst upp på ovanhyllan, dock kom det tillbaka inom kort. Vi försöker nu med att frosta av den igen med rådet att vänta i 48h
0 svar · 544 läst
·
H
Heja mig: Tjohoo!!🎉 Så glad & tacksam för hjälpen i den här gamla tråden! Ännu en IKEA Välgjord (Electrolux) med felkod 50 som funkar igen, tack vare att jag lyckades ta loss pumpen utifrån vägledning & bilder i tråden & få bort en liten mängd ludd/bös.
221 svar · 154,6k läst
·
K
Kanelbullen123: efter semester och förkylning lyckades jag ta tag på denna. Troligen värmesäkringen som löst ut, var rejält med ludd där inne. Riktigt rappligt bygge, insjön helhet, och tätningslisterna satt inte riktigt där dom skulle. Så efter noggrann rengöring av värmeelementet och sensorerna verkar det som om den faktiskt värmer. Får se hur länge
10 svar · 1,3k läst
·
A
Andersm74: [citat] Ok. Jag kikar!
4 svar · 433 läst
A
andnel: Jepp! Nu har jag slängt den och köpt ny. Surt, men tack för all hjälp
6 svar · 976 läst
L
Lattto: Tack alla för era goda råd! Jag har löst problemet med felkod 50 genom att: skruva av den nedre delen av maskinen, komma åt filtret, rensa det och hälla i vatten i diskmaskinen. I mitt fall var det plastbitar från maskinen (från diskgallret) som hade fastnat i filtret. [bild]
24 svar · 32,8k läst
·
SaraKJe
SaraKJe: Fortsätter på denna tråd med frågan hur ni kommer undertill på diskmaskinen? Har en bosch silence plus SMU40E58SK/32 där det läcker vatten från ett ställe (som jag inte vet vad det heter). Skulle behöva komma åt det för att se närmare vad för reservdel jag ska beställa. Men är ju rätt svårt att komma till underifrån. Läcker från den inringade delen. Nåt tips?
9 svar · 21,8k läst
·
christerRynge
christerRynge: Verkar bra hur kopplar jag den. Det verkar som om mitt rör är iskruvat i ett 50mm rör med invändig gänga. Så vad behöver jag skaffa?
2 svar · 862 läst
·
H
Husköpare: QB8368X diskmaskin från Husqvarna… är nu reparerad men han som var här sa att vi borde fylla på spolglans vilket vi gjorde… men det stinker. Den doserar för mycket?? Försökt läsa/följa manual… pratat med chat gpt…som var mer tydlig än manualen men nej, jag kommer inte till inställningar!! Hur gör man? Någon som vill komma med bra beskrivning vilka knappar som ska hållas in/
0 svar · 538 läst
A
Ann Lindström1: [citat] Får testa det men inte nu när det är sommar.
7 svar · 566 läst
·
AndersOM
AndersOM: Ok. Jag kollar. Kan också säga att när den börjar låta så ”vobblar” trumman och självsvänger lite - det var därför jag tänkte stötdämpare. Men en lös stenplatta kan ju också skapa intressanta svängningar
4 svar · 907 läst
·
B
BertStL: [citat] För några dagar sedan hittade jag en gammal kylskåpsdörr med samma ”fästknobbar”. Jag klippte loss dem och området runt omkring. Limmade sedan fast biten över hålen på den nya dörren. Tog det enda lim som fanns hemma - Karlssons klister - och fäste på plats med spänd eltape. Efter ett dygn satte jag hyllan på plats. Efter ytterligare ungefär ett dygn började vi sätta
14 svar · 1,4k läst
·
N
Nick Dariani: [citat] Jag gjorde det och diskmaskinen började funka! Tack Masthugg!🙏
5 svar · 673 läst
J
Josth: Om man vill jämföra med nya spisar av typen glaskeramik eller gjutjärnsplattor så kan man på Elon's sajt välja att söka på enbart 400 V. De har för närvarande 29 st olika sådana modeller. https://www.elon.se/vitvaror/spisar-hallar-ugnar/spisar?f.custom.number.pim_volt=400
5 svar · 607 läst
·
Fotografen
Fotografen: Det hoppas jag.
5 svar · 683 läst
·
V
Vadgorhan: [citat] Vi bytte det själv, inte alls svårt då man hittat alla låsclips.
53 svar · 54,7k läst
·
7ender
7ender: Köpte nån typ av fior di latte på Willys…blev rätt tråkig. Bäst blev avrunnen mozzarella.
95 svar · 33,4k läst
·
christerRynge
christerRynge: [citat] Tack så hemskt mycket för hjälpen. Nu fungerar kylskåpet 😀 Det visade sig att luckan till ventilen gått sönder. Jag lyckades laga den och nu fungerar kylskåpet.
19 svar · 2,6k läst
·
snaggletooth
snaggletooth: Intressant lösning, frågan är hur mycket effektivare den är gentemot den "vanliga"? Diskussionen om tillförlitligheten däremot känns redan avklarad :)
4 svar · 413 läst
·
Pezhman Valadbeigi1
Pezhman Valadbeigi1: [citat] Tack för ditt svar! Remmen tog jag av innan jag tog kort så den var intakt! Dåså blir det en ny maskin 👍
2 svar · 429 läst
·
returen
returen: [citat] använd en tång med 90 vinklar men varfrö skall den bort? detta är ju en plastbottenmaskin inte lönt
1 svar · 341 läst
·
J
jonasnjonasn: [citat] Låter som en vettig förklaring eftersom något helt klart hände efter maskinrengöringen. Får testa!
15 svar · 1,7k läst
·
Nyback94
Nyback94: [citat] Tack så mycket 🙏
5 svar · 17,6k läst
·
S
Speranza: [citat] Tack för gott råd, det är till hjälp!👍
12 svar · 5,8k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Så är det såklart, men kraften man fick ta till för att trycka ner luckan var större än jag trott och då hade jag ändå precis plockat av luckan och känt på dess vikt.
15 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.