Vitvaror
returen: [citat] den hyllan går inte att ta bort för den är ett lock för grönsakslådorna och till för att separera kylan
returen: [citat] så nu är den ursprungliga funktionen som är testad och godkänd försatt ur spel! tar den 4:e teknikern på sig skadeståndet om du får en betydande vattenläcka? försäkringsbolaget lär ju backa om man åsidosätter funktionen kan bli jävligt dyrt
Misse: [citat] Precis men man måste vara riktigt snabb för många har redan sålt ut dem. Vi har köpt ugn och ångugn, aldrig använda och kommer med garanti, vi fick totalt 47% rabatt! Funderade på Expressive men vill kunna öppna manuellt (som man kan på sidan på 400) samt att ”vreden” sitter i nederkant på ångugnen (går tyvärr inte att få på Expressive). Vet du om något annat kommer
useless: Nordic Quality är ett fabrikat, inte en sorts kontakt. Jag antar att det är en enfasig norwesco-kontakt du har? Kan du inte bara flytta över sladden till den nya spisen ?
Odi et Amo: Hus eller lägenhet? Sitter det en ventilationskanal (imkanal) ansluten?
returen: [citat] svårt att se vad du har men det kan var en hallogen vissa av dessa går inte att byta bara lampan på utan hela armaturen. glaset brukar oavsett gå att skruva ur moturs ska du byta armaturen så ta tag med polygrip när tummarna inte mäktar med
måns hagberg: [citat] [citat] Hej! Jag har en likadan spis som behöver lagas. Lade in en tråd här på Byggahus och lånade din bild, hoppas det är OK med dig. Du verkar ha fått isär och bytt platta på spisen, skulle du kunna svara på min tråd? https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-demontera-husqvarna-spis-fran-kanske-1960.551338/#post-6247191
Kraftfamiljen: [citat] Fjädern som drar i dörr/luckspärren hängde lös, eftersom "kroken" hade gått av. Jag fäste fjädern i en liten springa alldeles bredvid. Verkar ha hållit bra. Fjädern blev något längre tror jag. (Inte min mikro.) Jag tror som sagt att jag öppnade genom att bända lite med en skruvmejsel mellan insidans "glas" och luckans ram.
Matjo690: Det var pumpen! Nu går den prima!
returen: [citat] 7 grader är ju för varmt? hur länge har du haft det? hur gammalt är det? vad är det för modell? hur ofta öppnar du dörren? har du en termometer i ett glas med vatten mitt i skåpet? vad visar i så fall termometern?
Cheesen: [citat] Våran Siemens har varken pilar eller +-.... Den har 8 programval samt ett favoritval där man kan ställa in programmet som man vill i appen. Förutom telefonknappen... Displayen visar bara tid och status på internet... (Nej det var ingen värsting, billigaste maskinen på butiken)
returen: [citat] det är ju inte det mekaniska vredet som går sönder klart att det går att reparera kretskortet, finns en kille i Holland som gör detta har tyvärr inga kontaktuppgifter boschen är ett bättre val när du byter
cpalm: [citat] De "större" konventionella maskinerna då? Är dessa bättre/mer påkostade i valet av komponenter/konstruktioner/material/utförande jämfört med konsumentmodellerna, dvs. får man valuta för pengarna? Eller handlar det bara om att man får trefas, varmvattenanslutning, m.fl. "proffsfunktioner"?
fsn: [citat] Bra att veta. Har en frys från Bosch som är +15 år som pendlar mellan -1 och -5 som bäst. Larmar hela tiden samt en kyl som håller +8-9 fast den är inställd på +4.
pjkw: Kallrasskyddet ska väl skydda mot kallras, inte regn.. Det låter snarare som det behövs en takhuv som sagt.
Grillen: [citat] Det var det jag blev lite osäker om när det stod sådär. Men jag har inget behov av planlimning då den kommer ligga ”på” skivan och då sänker jag bara ned den som jag gjort på andra installationer då och kör den löst på det sättet 🙂
asaguden: Lite sent kanske...men hur gick det, hittat någon lösning? Har samma utmaning med samma leverantör...
returen: [citat] då kan du ha en stor röd stämpel på kvittot som garantien gäller
returen: [citat] NEJ den nya har 230v elementspänning och den gamla 400V men däremot om du har en nolledare framdragen så går det
Fjonken: Jag gjorde exakt samma sak i helgen… tröttsamt men jag fick det att sluta läcka. Listen passar bara på ett sätt och ”knäpps” dit. Man märker enkelt när den sitter där den ska. Jag fick skruva isär hela luckan för att få dit den ordentligt. Rekommenderar att vara två för minska risken att böja till gångjärnen.
returen: [citat] vad fick du för garanti?
returen: [citat] det är ju alltid vatten i den rännan ser ut som om din undre spolarm inte rör sig
returen: systemet är till för att säkerställa att allt tövatten förångas utan att rinna ut på golvet olämpligt att manipulera detta
skarj: [citat] Min har en liten metallkant, men det känns som jag skulle kunna bryta sönder den med nageln, flexar när man använder kniv. Men jag är inne på samma spår som du, kontrollerat våld. På fläkten känns materialet stadigt, men risk för repor (vilka iof inte syns mycket då det är under, men vill inte gå bet och ha en trasig lampa (fysiskt trasig i materialet) eller ett hål. Ska
byggobil: [citat] Det låter onekligen skumt. Jag ska testa även det. (Sannolikt har jag redan provat det då jag drog ur stickproppen ett antal gånger)
MantaTIC: [citat] Jag har läst och jag förstod mycket väl vad Flashback skrev, gjorde du?