Vitvaror
returen: [citat] en råtta som gnagt av isoleringen damsug och se till att råttan inte gör om det dvs ta den av daga nästa gång gnager den in i skåpet
returen: [citat] troligast så har dörren defacto varit öppen länge någon har inte sett till att den varit riktigt stängd då sker detta som ett brev på posten (inte postnord för där kommer inget fram)
returen: [citat] fläkten skall gå när kompressorn går avrinningen är i facket höger om kompressorn ev längre till höger i bild
returen: [citat] tyvärr är det precis som du skriver din modell går bättre och är möjlig att hålla kondensorn ren på de ny är mer slit och släng
returen: [citat] OEM funkar som det låter alltid
returen: ungerskt skåp från sovjettidens planekonomi dvs teknisk livslängd ca 5 år går kompressorn hela tiden? då har du en läcka som oftast inte går att åtgärda
returen: [citat] öppna skalet så kommer du åt från sidan
returen: [citat] ur denna ventil fyller den på vatten troligen har kretskortet gått och öppnar då inloppsventilen för fullt (kan iofs vara fel på ventilen oxå) tillslut blir det för mycket och då löser överfyllnadsskyddet och den börjar pumpa ut i detta läge är den nu! vad som pekar på kretskort är åldern och att du inte får felkoden i30 har du köpt denna maskin på "rätt" ställe så
Lill72: Uppdaterarar min tråd här för nu är diskmaskinen lagad. Tänkte att jag kunde testa @mexitegel tips om att spela dum och se vad som händer. Så jag ringde Ikea igen och fick prata med support-person nr.2 som även denne tipsade om fel reservdel vilket jag avböjde och blev då dribblade vidare till Whirlpool. Whirlpool i sin tur hänvisar mig tillbaka till Ikea och säger att det är Ikea
Avemo: Jag har två gånger varit med om att en elbesiktning på min arbetsplats kommit med anmärkningar på att saker var "permanent anslutna" med skarvsladd. Och båda gångerna har elektrikerna som var där för att åtgärda det varit lika frågande till anmärkningen. Det är väl praktiskt att inte ha skarvsladdar liggande löst på golvet. Och om det är en stor last kan jag se en
hyllplan: [citat] Nej inga av dessa artikelnummer verkar tyvärr aktuella. Jag har faktiskt en riktig bild på den som håller bläcket. Svart, spetsig och grova gängor. Den andra typen minns jag som svart, EJ spetsig, typ en M4? Med konad skalle.
returen: [citat] har du nått PNCnummer eller service numer?
returen: [citat] man byter balja trumma komplett 3484166107 ca 2500.- och en halv dags jobb eller med för förstagångs mecken
returen: [citat] men om röris skulle sätta dit en avstängare istf plugga så hade dutt hus fixat detta med
returen: [citat] en liten skvätt vatten kommer alltid vara kvar i pumphuset
pjås: [citat] Ok får kika vidare på det, tack för tipset!
returen: [citat] bara du inte köper från electroluxkoncernen fast de har väl nu flyttat till rumänien och deras grejjer är ju inte direkt bättre köp nått kinesiskt skit från felgiganten typ logik eller epoc de har 5 års garanti och sen slänger man det och köper nytt, eller elons elvita som är samma ruggiga uppenbarelse vill du ha något bra så är det liebherr eller siemens bosch
myan: Fixade vår 10-år gammal IKEA SKINANDE diskmaskin enligt ledtrådarna av axelito och JLIM. Lägg till några bilder: Bild 1: Var ligger pressostaten. Bild 2: Sugröret som jag lånade från min dotter och använde för att blåsa in lite luft i hålet efter man ploppar ut pressostaten. Ett krökt rör behövs. Har även hållit vatten i röret och blåst in den i hållet. Ingen vatten läckte ut
cpalm: Maskinen har rullat på fint, så kan vid det här laget med hyfsad säkerhet konstatera att denna åtgärd löste problemet. Najs 🙂
trähandtag: Kan det vara något med vattnet där du bor? Några funderingar- hög kalkhalt, mycket järn, andra metaller i vattnet? Salt?
returen: [citat] ta mitt svar som skämt som anspelar på din fråga och påstående om tumma rmitt i handen
Nashiey: [citat] Hahaa ja Korea känns aktuellt just nu :) Ja jag får kolla försäkringsbolaget.
returen: [citat] du får räkna med tre timmars jobb beroengn de på din modell modellbeteckningn sitter om du öppnar luckan
useless: [citat] Jag har sett ett sånt uttag. Det satt nån sorts plastpinne i nollans hål för att förhindra att man stoppade i en stickpropp med nollpinne. Om TS hade ett sånt uttag så är det nog 100% säkert att nollan saknas i uttaget.