Vitvaror
Johanna64: [citat] Hej! Efter mycket dividerande fram och tillbaka så bestämde vi att göra enligt bild. Över kyl och frysen har vi satt gråa galler ( inte på bild just nu eftersom vi städat bakom och inte blivit färdiga att sätta tillbaka) Jag trodde att jag skulle störa mig på att skåpet över micron inte är i samma höjd men det gör jag inte. Lycka till! Johanna
xxargs: Avfrostningen brukar vara den första åtgärden i felsökningen - ibland missar man att fråga om det är gjort i sådana här inlägg, som denna... - då en lång avfrostning ofta löser många problem Det andra att kolla är hur magnetlisterna verka i vara i skick - börja de vara för stela så kan det bli glipor när dörren är stängd som gör att det kommer in fuktig rumsluft in (och ut)
NettanPlättan: [citat] Vad kul att det fixade sig! 😀
sepani: [citat] Maskinen provkörd och verkar OK 😃
Crebel: [citat] Det ska gå utan ström. För mig krävde det bara att jag tog i lite mer än vad jag trodde behövdes …
Krille_89: [citat] Hade exakt samma problem som ni, tack för hjälpen :)
Fideliox: [citat] Svarar mig själv. Satte sådana biltema plattor. Tyvärr gjorde dom ingen skillnad. Både lågfrekvent brummande och högfrekvent tjut kvarstår. Värst nu när kompressorn får jobba oftare. På andra sidan väggen kylskåpet så har vi vår kamin. Denna har en "fake" skorsten bakom sig. Tänk låda i spån. Denna är tom och agerar antagligen resonanslåda för kylen också..
Henrikwillers: Hur byter man lucklås på en Asko diskmaskin Problem att byta lucklås på ASKO DFI8641XXL – innerluckan lossnar inte upptill Hej! Jag försöker byta ut lucklåset på min integrerade ASKO-diskmaskin, modell DFI8641XXL, men stöter på problem med att lossa innerluckan. Det jag har gjort hittills: Lossat alla synliga skruvar på vardera sida av luckan (insidan). Lossat två skruvar i
Kenoli: [citat] Min lucka hamnade för långt ner när jag äntligen fick dit den igen, varför?
teuvo tainio: [citat] Hej, auto open dry, ska man undvika om inte både skåpen och bänkskivan vid diskmaskinen är ordentligt skyddade för den varma fuktiga luften som diskmaskinen släpper ut, jag har egen erfarenhet av det med förstörda skåp och bänkskiva efter ca den halva beräknade livslängden, det enda positiva blev att jag bytte hela köket till ett finare, det nya köpet har jag lackat med båt
Yarn: [citat] Kan vara kretskortet Typ detta https://shop.electrolux.se/kylskap-och-frys/kylskap-och-frys/elektronik/led-kretskort-till-kylskap/p/2425787013
fräsigkärra: Jag får E9 då och då på min Electrolux EKI7551BOW. Nu senast efter att ha kört potatis i den. Med denna tråden i ryggen öppnade jag bakstycket och, ser man på, så hängde metallslangen löst från ångutsläppet. Det verkade bara vara instucket i ugnen och det sitter en fjäderbelastad slangklämma i andra änden. Återmonterad nu och hoppas det dröjer innan spisen ger upp helt! Det
Olof Eriksson: [citat] Jag använde ett kraftigt sugrör. Fyllde munnen med kallt vatten pch blåste in. Gjorde om tre gångar. Kopplade in diskmaskinen och lät den tömma. Repeterade detta tre gånger. Fungerar perfekt nu. Inga reservdelar beställda :-)
Terminater: [citat] Hej. löste det sig med elementet. Jag har nämligen samma problem som du! Märkte det igår.
Alfredo: [citat] Garanti är helt frivilligt och inget som man får enligt konsumentköplagen.
robinlpersson: Hej. Har en samsung frys som har problem med avfrostningen. För ca sex månader sedan så var den helt ihopfryst vid dräneringshålet. Frostade av den samt gjorde rent röret. Nu har det hänt igen. När jag googlar så verkar det vara ett känt problem men jag hittar ingen lösning på problemet. Den är ca 6 år gammal så det vore synd om man behöver byta ut den redan. Är det någon som
Byggtankar123: Låter riktigt illa oavsett hastighet på trumman så måste vara pumpen. Kan något ha fastnat som inte syns eller är lagret slut. Laga eller nya pumpen?
rilesnile: Hej, Jag har stött på samma problem som trådskaparen. Någon som skulle kunna hjälpa mig att svara på om dessa artiklar skulle kunna användas för att laga detta själv? https://www.swedol.se/kylarslang-i-langd-om-1-m-pg-1000963.html#variants-anchor https://www.swedol.se/aba-slangklammor-pg-1001018.html
oscarwww: Hade samma problem men löste sig med en ny sensor. Fick ta bort svarta plåten på baksidan för att komma åt. Verkar som den svarta skarvdosen är original faktiskt. [bild]
jwar: @orangutang löste det sig? Har exakt samma problem.
A Haddock: Hej! Har en extrafrys i källaren. Det är en billig modell som nog har runt 12 år på nacken nu, så jag inser att jag kanske inte kan förvänta mig så mycket mer av den. Den senaste tiden har jag noterat att kompressorn slår av och på hela tiden, vilket antagligen kommer att få den att dö betydligt snabbare. Som det är nu slår den igång och går 10-15 sekunder och sen stänger den av.
Ulam: Har en Siemens integrerad diskmaskin från 2019. Efter diskning verkar allt bra. Inga felkoder eller så men efter några timmar så är botten rejält vattenfylld. Verkar rinna från en liten grå plastventil nere till vänster i maskinen. Stängde av vattnet direkt efter senaste diskningen men det fortsätter droppa in. Tömde säkert en liter vatten efter en timme. Någon som vet vad som är
Kreacon: [citat] Är det bättre att ha dem inne då? Lite läskigt känns det ju. Men det kanske inte är befogat. Själva skåpet tänkte jag ha precis lika stort som flaskorna. Men det kanske blir svårt att bygga ett ventilerat skåp under mark. Måste väl nästan ha något som cirkulerar luften i så fall.
JohnnyEkan: [citat] Min har gjort så efter omstart, när ellen gått, brutits. Har bara tryckt in rätt temp och så har den slutat.
SaraKJe: Har letat runt lite bland olika trådar och det verkar som att det är o-ringen som måste justeras. Har gjort det. Dvs tryckt ned den så långt jag kan men läcker väldigt mycket ändå. Funderar nu på att köpa ny o-ring men vet inte vad själva "pipen" heter. Nån som har ett namn så jag vet att jag får rätt o-ring.
crazytok: [citat] Låter som ett projekt att ta tag i EFTER Disneyland resan! 😅
Benji_B: Hej Forumet, Vi har en frys från 2018, en Husqvarna enligt bild. Nu till problemet. Den piper för temp-avvikelse med jämna mellanrum och visar (-11°) samt bildar is i och runt översta hyllplanet. Vi har tidigare testat att frosta av den då det bildar is längst upp på ovanhyllan, dock kom det tillbaka inom kort. Vi försöker nu med att frosta av den igen med rådet att vänta i 48h
Heja mig: Tjohoo!!🎉 Så glad & tacksam för hjälpen i den här gamla tråden! Ännu en IKEA Välgjord (Electrolux) med felkod 50 som funkar igen, tack vare att jag lyckades ta loss pumpen utifrån vägledning & bilder i tråden & få bort en liten mängd ludd/bös.