Har ett kylskåp Electrolux med temp siffror 2,4,6,8. Har förstått att 2 är varmast och 8 är kallast. Men vad ska man ställ det på är 4 bra.? Och vad är det för gradantal ? Blir förvirrad. Vad har ni ställt era kylskåp på
 
4 = 4 grader.
 
useless useless skrev:
4 = 4 grader.
Vad jag har förstått så är inte siffrorna gradantalet, utan styrkan att 2 är varmast och 8 kallast. Men det är ju logisk att nr 4 blir 4 grader. Skulle vara enklare om siffrorna visade gradantal.
 
Jag har också en Electrolux.
Jag tror 2 är grader.
Display som visar 2 grader på en Electrolux-enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Peter_Ker skrev:
Jag har också en Electrolux.
Jag tror 2 är grader.
[bild]
Såg att jag hade en cylinda🙈 men det måste ju typ va samma
 
J Jenzyp22 skrev:
Såg att jag hade en cylinda🙈 men det måste ju typ va samma
Vad är det för modell? Jag kollade manualerna på tre slumpmässiga Cylinda-kylar och på samtliga anger man temperaturen i grader.


Instruktioner för att ställa in temperaturen på Cylinda-kylskåp, inklusive startvärde och möjliga temperaturinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Cylinda Kylskåp K2385HE​

 
Ja jag blev bara så förvirrad, då jag tittade på en helt fel manual. Lätt hänt men nu ser jag ju tydligen att det står det😀🙈. Tack för hjälpen
 
Ingen orkar läsa bruksar längre, man gubbgooglar, har man ingen gubbe i närheten att fråga, så pillar man på telefonen på valfritt forum så dyker det hipp upp en gubbe som läser bruksen åt en. Nya tider 😆
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Ingen orkar läsa bruksar längre, man gubbgooglar, har man ingen gubbe i närheten att fråga, så pillar man på telefonen på valfritt forum så dyker det hipp upp en gubbe som läser bruksen åt en. Nya tider 😆
Jasså? Jag trodde man frågade AI och fick ett helt felaktigt svar?


Skärmbild av en konversation om temperaturinställningar på Cylinda Kylskåp K2385HE, med rekommendation av inställning 3 eller 4 för optimal kylning.



Konversation om att siffrorna på Cylinda K2385HE motsvarar faktiska temperaturen i Celsius enligt manualen.
 
  • Älska
Dilato
  • Laddar…
haha, det kan man också göra, någon får utveckla en AI-app som separerar bra gubbar från dåliga...)
 
useless useless skrev:
Jag kollade manualerna på tre slumpmässiga Cylinda-kylar och på samtliga anger man temperaturen i grader.
Många äldre kylskåp har ingen direkt koppling mellan rattens siffra och gradtalet, utan temperaturen minskar, kylen blir kallare, med högre siffra inställd med ratten. Det gäller ju inte TS skåp men kan ändå vara värt att veta för någon annan som läser tråden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.