kristofer12345
nino nino skrev:
Hmm jag har också en kyl som inte kyler så nu blev man ju sugen på att prova fixa den 🙂

Bra jobbat
gör det! fråga om det är något:) synd du är i dalarna! XD

• Gilla
nino
  • Laddar…
kristofer12345
Putten Putten skrev:
Finns flera fabrikat läckspray. Men den jag har bäst resultat av är wobst läckspray. Tror würth har också. Den sprutar man på.

Kan gå med såpvatten också men där har jag inte koll på proportionerna.
sprayade läcksökare o mkt riktigt drar medlet in i skarvarna där det ska vara lödat.. inte lovande tänker jag när jag hörde med en tekniker..billigt tidigare jobb antar jag..att lyft drar in..tar nog tid med ja..vad ska jag göra bara låta det va eller?

kristofer12345
kristofer12345 kristofer12345 skrev:
sprayade läcksökare o mkt riktigt drar medlet in i skarvarna där det ska vara lödat.. inte lovande tänker jag när jag hörde med en tekniker..billigt tidigare jobb antar jag..att lyft drar in..tar nog tid med ja..vad ska jag göra bara låta det va eller?
luft”

Farstatjej90
Det är lätt att löda såna skarvar. Du verkar vara driftig. Jag lärde mig det snabbt på youtube och lagade för ett tag sen en fristående blandare i badrummet.

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är lätt att löda såna skarvar. Du verkar vara driftig. Jag lärde mig det snabbt på youtube och lagade för ett tag sen en fristående blandare i badrummet.
jodå..tradigt jobb bara.. ska filma senare idag hur det ser ut med suget..

Stäng av kylen och låt allt bli varmt, så trycket höjs i kylkretsen. Sen sprayar du med såpvatten eller vad du använder. Det ska bildas bubblor om du har läckage, kan t.o.m bli mikrobubblor om det är ett pytteläckade,

• Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.