N
Nudel: Fick samma problem på vår Siemenshäll från 2013. Det var väldigt sporadiskt om den fungerade eller inte, och felkoden er22 syntes bara under en väldigt kort tid. Bytt ut manövermodulen, vilket var mycket enkelt gjort, och nu fungerar allt igen. Tack för tipset!
35 svar · 30,8k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Ser nu att ett "inte" missades i texten, ska stå: "oberoende av typ av platta/häll så ska ett kärl av gjutjärn inte värmas upp på högsta värmen utan ska värmas upp ungefär på medelvärme."
10 svar · 1,2k läst
·
LudvigC
LudvigC: Har liknande fel på vår maskin, två år gammal. Hade service här som bytte elektronik och LCD (tror jag). Felet kvarstod, får en ny maskin nästa vecka.
3 svar · 989 läst
·
B
Bongtor: Har en likadan. Finns tre filter du tar lös. Ett rakt under, tryck det åt sidan med knappen och dra neråt. Därefter tar du tag i nederkant på de vågräta metalldelarna och drar lätt utåt. Då får du fram de andra två, tryck ner knapparna som ska finnas i botten på dom samtidigt som du drar de utåt. Om du verkligen vill göra fint kan du monter lös fläkten därefter. Koppla bort elen
1 svar · 831 läst
·
Bananskalare
Bananskalare: Det var filtret. När jag kopplade förbi det så vart det normalt flöde igen. Så min kaxighet med filtret får jag äta upp😉
1 svar · 463 läst
·
Håkan Pettersson
Håkan Pettersson: [citat] Tackar för bilden, hade samma problem och det var lite svårt att se siffrorna på den gamla när kablarna var kvar, ville ju bara ta en i taget. Nu fungerar det.
15 svar · 6,0k läst
·
A
arowe17: [citat] Denna koppling från Biltema löste problemet!
7 svar · 578 läst
·
G
gluecifer: Ny diskmaskin ska få gamla IKEA köksluckan från förra diskmaskinen, men borrmallen vill ha hål i urfrästa gångjärnshålen. De var inte ivägen på gamla maskinen utan var bara täckta med två plastlock. Finns det nåt bra knep att fylla upp hålen? Spontant tänker jag att man borde kunna kapa rundstav en centimeter och limma, men det finns kanske nån färdig grej att sätta i?
0 svar · 456 läst
0
0331: [citat] Tack för din förklaring och tips!🙏
6 svar · 646 läst
·
J
jonaserik: [citat] Kan inte svara på om den är bra eller inte. Men allt vad trummor heter som är kopplat efter en köksfläkt, kommer att få en viss påverkan av fett i luften och fastna. T.o.m. kan det börja rinna i nedförsbackarna.
1 svar · 652 läst
osiris
osiris: Sålde den till slut för en billig penning och köpte en ny för en dyr...
13 svar · 1,8k läst
·
maskeradeproggaren
maskeradeproggaren: [citat] Det verkar faktiskt funka rätt bra. Trots en del varma dagar så tycker jag inte man hört att det jobbat mer, kylskåpet är väldigt tyst. Good times!
18 svar · 1,2k läst
·
D
denlillearge: [citat] Hur gjorde du det? Har samma problem!
12 svar · 7,6k läst
·
CZH
CZH: [citat] Hej, har du provat på 2087157042 och om det har funkat för er. Jag har vart i jakt på 8076454019 och kan inte hitta den oavsett, blir riktigt trött på det nu.
12 svar · 3,4k läst
·
S
Skorpan: [citat] Vi valde till slut två kombinerade kyl och frysar och är sjukt nöjda! En för vardagen där frukost, mellis och öppnade mjölk och yoghurt paket står. Det andra är ”förråd” och middag. Där får inte tonåringarna äta upp utan att fråga 😀
15 svar · 10,1k läst
H
HeloBE: [citat] Tack. Ska kolla det. Har laddat upp filmen igen.
2 svar · 482 läst
·
S
Snikholt: Problem med diskmaskinen. Den släpper in vatten trots att den är avstängd. Verkar vara så att den skickar spänning till Aqua-stoppern (magnetventilen) på anslutningsslangen konstant. Trots att maskinen är avstängd. Rycker man ur sladden släpper magneten och vattenflödet slutar. Finns ingen aktiv felkod för detta, men problemet resulterade i att felkod i30 aktiverades. Dvs. att det har
0 svar · 465 läst
S
smha: [citat] Hej, jag har råkat ut för exakt samma problem på samma ugn, alltså den vänstra som inte lyser. Lyckades du lösa detta och i så fall hur? Mvh Mikael
8 svar · 2,9k läst
·
M
majster: Hade samma felkod, även här trasig pump. Funkar prima efter att beställt en på fixpart Såg ut att vara kvalité på den! https://fixpart.se/produkt/draneringspump-for-bosch-tvattmaskin-copreci
14 svar · 7,5k läst
·
M
majster: hade samma kod, rensade slang o myntfångare utan att de hjälpte. Hittae dock felet när jag väl plockade isär pumpen- magneten kluven på två sidor - beställde ny från fixpart och funkar perfekt igen :)
3 svar · 3,3k läst
·
P
Anonymiserad 53432: [citat] Hej och tack så mycket för hjälpen!😁 En ny är på plats och ugnen fungerar.
26 svar · 1,3k läst
·
F
Frassemannen: Tillbaks till tråden igen och behöver hjälp igen😢. Frysen larmar och det blinkar en 0:a i displayen, grön lampa på on/off knappen och alarmlampan samt dispenserna blinkar också. Dispensern funkar efter omstart och jag får ut isbitar men slutar efter 5 minuter och blinkar sedan i takt med övriga lampor. Har stängt av strömmen i 30 min, samma sak då jag startar igen. Någon som vet
31 svar · 10,8k läst
·
B
Bjarne J: [citat] Jag hittade exakt samma i min maskin. Efter mycket funderande och grundlig undersökning kom jag fram till den kom från pizzaskäraren. Har nu limmad fast den. Svårare än så var det inte.
16 svar · 5,2k läst
·
J
joccej: Ingen som varit med om något liknande ? Har mätt pumpen ligger på 90 ohm mellan punkterna
1 svar · 692 läst
A
AT91: Behöver tips för att få på gummilisten på toppmatad Whirlpool-tvättmaskin Försöker montera en ny gummilist på min toppmatade Whirlpool-tvättmaskin, men stöter på problem. Det går ganska smidigt att trycka ner listen längs de raka sidorna, men hörnen är nästan omöjliga att få på plats. Har någon tips eller knep för hur man får till det? Behöver man kanske ta isär något
0 svar · 382 läst
·
C
cirkussandberg: [citat] Tyvärr fick jag ingen hjälp i detta forum, men med hjälp av en hel del Googling och koll på YouTube har jag nu lyckats lösa problemet. Jag trodde först det handlade om dåliga/utslitna packningar (o-ringar), så jag beställde ett sånt kit från tyska Amazon (hittade inte motsvarande kit i Sverige). Men efter att ha bytt ut samtliga o-ringar och skruvat ihop allt igen läckte det
1 svar · 1,1k läst
·
Magnus E K
Magnus E K: Två möjliga fel (om än kanske inte så sannolika): a) Det var inte (bara?) tvättmaskinens säkring som gick utan även en huvudsäkring, så att en av faserna saknas nu b) Om du stängde av och på elen med en gammal dålig huvudbrytare kan det vid tillslag igen blivit dålig kontakt för en av faserna
2 svar · 330 läst
·
D
Dilato: [citat] Taget direkt från manualen 🤔 [bild]
3 svar · 984 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.