330 läst ·
2 svar
330 läst
2 svar
Golvdammsugare, en djungel!
Jag är på jakt efter en ny dammsugare. Ju mer jag googlar, ju mer förvirrad blir jag. Jag har suttit i dagar och jag blir inte klokare.
Jag bor just nu i en liten etta tillfälligt, men ska frampå flytta till hus. Så storleken på dammsugare är inte så noga. (Jag har en robot också, men den når ju inte överallt just nu.)
Jag vill ha en påslös, relativ tyst med "kraftig" motor som klarar långhårigt katthår + kattsand.
Men det verkar som man måste kompromissa om jag ska få "allt det där"?
Vad rekommenderar ni?
Jag har nosat lite på Bosch serie 8 både med pro animal och Silence och Miele cat & dog.
Jag bor just nu i en liten etta tillfälligt, men ska frampå flytta till hus. Så storleken på dammsugare är inte så noga. (Jag har en robot också, men den når ju inte överallt just nu.)
Jag vill ha en påslös, relativ tyst med "kraftig" motor som klarar långhårigt katthår + kattsand.
Men det verkar som man måste kompromissa om jag ska få "allt det där"?
Vad rekommenderar ni?
Jag har nosat lite på Bosch serie 8 både med pro animal och Silence och Miele cat & dog.
Enligt råd&röns tidning är Bosch bgs41pet1 bra för hår på mattor mm. De publicerar dock inte alla tester i tidningen och enbart betalande/prenumeranter har tillgång till deras kompletta testbibliotek. Jag läser via Readly och kan enbart läsa tidningarna.
Sladdlösa dammsugare som tex Dyson med roterande borstar har under några år varit ledande för djurägare. Bosch dammsugaren har också roterande borstar och är troligtvis ungefär lika bra som Dyson gällande hår på mattor.
Sladdlösa dammsugare som tex Dyson med roterande borstar har under några år varit ledande för djurägare. Bosch dammsugaren har också roterande borstar och är troligtvis ungefär lika bra som Dyson gällande hår på mattor.
Klicka här för att svara