Har en Electrolux diskmaskin som larmar för i20, den gjorde det ca 1 år efter jag köpte den, jag hade garanti så de skickade en tekniker som monterade en liten låda ungefär som ett vattenlås i brunnen som går till tryckgivaren och då funka den igen i ett par år.
Efter ca 5 år så larmade den igen, gjorde rent det mest runt tryckgivaren inklusive slang mm, funkade den igen ett par år.
Nu larmar den igen, har haft isär pump, våtdammsugat avloppsslang båda håll, spolar med varmvatten ifrån trädgårdsslang i avloppsslang, bytt tryckgivare och slang inklusive den lilla lådan i pumpgropen.
Men fortfarande larm efter ca 5-10 diskar.
Vattenlås och avlopp är renspolade, kört diskmaskinen i en hink och den tömmer ca 6-7 liter direkt så inga problem där.
Electrolux esf8585rox
Pnc: 911444308/05
Vad gör jag nu? Någon som har tips?
Efter ca 5 år så larmade den igen, gjorde rent det mest runt tryckgivaren inklusive slang mm, funkade den igen ett par år.
Nu larmar den igen, har haft isär pump, våtdammsugat avloppsslang båda håll, spolar med varmvatten ifrån trädgårdsslang i avloppsslang, bytt tryckgivare och slang inklusive den lilla lådan i pumpgropen.
Men fortfarande larm efter ca 5-10 diskar.
Vattenlås och avlopp är renspolade, kört diskmaskinen i en hink och den tömmer ca 6-7 liter direkt så inga problem där.
Electrolux esf8585rox
Pnc: 911444308/05
Vad gör jag nu? Någon som har tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om det blir larm efter 5-10 diskar så låter det som att den läcker. Blir det vatten stående på någon plåt under diskmaskinen?
Nej inget läckage, och avloppspumpen stannar när jag öppnar luckan, när det är vatten på nedre tråget och den lilla översvämmnings switchen slår till så går ju pumpen hela tiden, även vid öppen lucka.
Ibland så hjälper det att hälla in ett glas vatten när den har larmat och stänga luckan, då hör man att den tömmer det och så går den igång med nästa moment. Men för det mesta hjälper det inte utan man får göra en reset och börja om programmet.
Ibland så hjälper det att hälla in ett glas vatten när den har larmat och stänga luckan, då hör man att den tömmer det och så går den igång med nästa moment. Men för det mesta hjälper det inte utan man får göra en reset och börja om programmet.
Du säger att du har bytt tryckgivare. Det måste väl även finnas nån grej som mäter nivån på vattnet, typ en flottör? Se bild. Har du testat att byta den?
Annars så tycker jag att du ska vara glad om du har lyckats ha en Electrolux diskmaskin så där länge. Hur länge har du haft den? 7 år? Så där höll jag också på innan jag köpte en Miele. Förut var det knappt någon idé att skruva fast den i inredningen ens, men det har jag gjort nu.
Annars så tycker jag att du ska vara glad om du har lyckats ha en Electrolux diskmaskin så där länge. Hur länge har du haft den? 7 år? Så där höll jag också på innan jag köpte en Miele. Förut var det knappt någon idé att skruva fast den i inredningen ens, men det har jag gjort nu.
Logga in
Skapa konto
Tror inte det finns någon mer nivågivare än tryckgivaren / pressostaten.
Den är 10 år så den är ju på gränsen ifall det är värt att skruva på den innan man slänger den och köper en ny maskin.
Men den diskar bra och är hel annars så vore trevligt ifall den gick att fixa så den gick något år till.
Den är 10 år så den är ju på gränsen ifall det är värt att skruva på den innan man slänger den och köper en ny maskin.
Men den diskar bra och är hel annars så vore trevligt ifall den gick att fixa så den gick något år till.
Klicka här för att svara