Jag letar handtag till Bosch kyl o frys. Någon som har tips på var jag hittar det?

Etikett på en Bosch kyl eller frys med modellen KSK38410 och streckkoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen dörr till ett Bosch kylskåp utan handtag, i ett kök med trägolv och spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Har du kollat om Bosch har just den sortens handtag som reservdel fortfarande?
[länk]

Andra ställen med reservdelar till Bosch kyl och frys är:
[länk]
[länk]
Det verkar finnas men de kostar ca 1 500 SEK per handtag till kyl respektive frys....och då de är gamla är det nog bättre byta dem...

• Wow
Nalleman64
  • Laddar…
Finns fasta handtag som nog passar om du skippar varianten med vakuumbrytare, då kommer du undan med ett par hundra.

Annars kan du fästa ungefär lite vad som med rejäl skruv. Mer värt än att slänga skåpen kan jag tycka om skåpen fungerar OK i övrigt.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Finns fasta handtag som nog passar om du skippar varianten med vakuumbrytare, då kommer du undan med ett par hundra.

Annars kan du fästa ungefär lite vad som med rejäl skruv. Mer värt än att slänga skåpen kan jag tycka om skåpen fungerar OK i övrigt.
Tack. Vi kan inte förstå hur båda (?!) handtagen kunnat gå sönder samtidigt. Vi har haft huset uthyrt och nu är handtagen borta…de har haft små barn och jag kan tänka mig att de skruvat av (!) dem för att ungarna inte skulle dra upp kyl o frys…undersökning pågår, kanske finns de någonstans…

• Wow
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S sepani skrev:
Tack. Vi kan inte förstå hur båda (?!) handtagen kunnat gå sönder samtidigt. Vi har haft huset uthyrt och nu är handtagen borta…de har haft små barn och jag kan tänka mig att de skruvat av (!) dem för att ungarna inte skulle dra upp kyl o frys…undersökning pågår, kanske finns de någonstans…
Och att de inte sagt något utan bara lämnat det så…och kanske hoppats vi inte skulle märka det….😂😳

• Haha
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
S sepani skrev:
Hoppas du hittar dom 👍🏻

• Wow
  • Gilla
sepani och 1 till
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Hoppas du hittar dom 👍🏻
Handtagen återfunna. Inför utsikten om att behöva ersätta dem erinrade man sig att de skruvats av p g a de klåfingriga barnen....😎😂

• Älska
Festlund
  • Laddar…
S sepani skrev:
Handtagen återfunna. Inför utsikten om att behöva ersätta dem erinrade man sig att de skruvats av p g a de klåfingriga barnen....😎😂
Men va bra!! Då sparades lite pengar då 🥳✌🏻

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.