1 171 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur styra Wiser Radiatortermostat?
Jag undrar om det går att använda en extern temperatursensor, exempelvis en Wiser "Temperatur- och Luftfuktighetssensor", för att styra en eller flera Wiser "Radiatortermostater" på samma sätt som Radiatortermostaterna fungerar?
Våra element i vardagsrummet sitter lite dumt till så termostaterna som sitter på elementen blir instängda. Plus att när solen lyser in blir rummet väldigt varmt nu med vanliga termostater.
Våra element i vardagsrummet sitter lite dumt till så termostaterna som sitter på elementen blir instängda. Plus att när solen lyser in blir rummet väldigt varmt nu med vanliga termostater.
Fick du reda på om detta fungerade?F Focksson skrev:Jag undrar om det går att använda en extern temperatursensor, exempelvis en Wiser "Temperatur- och Luftfuktighetssensor", för att styra en eller flera Wiser "Radiatortermostater" på samma sätt som Radiatortermostaterna fungerar?
Jag kontaktade kundtjänst och de sa då att det inte gick att göra på detta vis.
Vad som hänt efter det vet jag dock inte.
Har bytt en av två termostater i det aktuella rummet och det känns som att regleringen har blivit bättre med Wisers termostat faktiskt.
Men det kan ju vara inbillning. 😁
Vad som hänt efter det vet jag dock inte.
Har bytt en av två termostater i det aktuella rummet och det känns som att regleringen har blivit bättre med Wisers termostat faktiskt.
Men det kan ju vara inbillning. 😁
Klicka här för att svara