S
Hejsan

Jag ska sätta upp övervakningskameror i och kring ett hus som sällan besöks.
Behöver alltså pålitliga kameror som är stabila och inte behöver manuell hantering för att fungera efter strömavbrott och så.
Tänker mig sätta upp ca 4 st.

En enkel och smidig app är önskvärt, och gärna temperaturmätning i kamerorna också.

Pris är så klart en faktor också.

Vad skulle ni rekommendera?

S Snickerick skrev:
Hejsan

Behöver alltså pålitliga kameror som är stabila och inte behöver manuell hantering för att fungera efter strömavbrott och så.

En enkel och smidig app är önskvärt, och gärna temperaturmätning i kamerorna också.

Jag har haft några olika kameralösningar under åren. Senast har jag kört med BlueIris och Frigate på min proxmox server. Det har fungerat sådär pga virtualiseringen i sig och min brist på tid att ständigt underhålla det.

Jag vill behålla min video lokalt för mig själv och inte vara beroende av molntjönster.

Jag har därför helt gått över till Unifi Protect.
Det är mycket enkelt att komma igång. Inte farligt dyrt med tanke på funktionalitet och kvalitet. Och mycket enkel och smidig app!

Det finns några olika vägar att gå med unifi
Men mest uppenbart om man inte vill investera i router(cloud gateway) och wifi-antenner (access point, AP) kan vara;
Network Video Recorder Instant Kit (UNVR-Instant-Kit) med 4 kameror
Finns att köpa på Unifi’s europeiska site för ca €650
https://eu.store.ui.com/eu/en/categ...ctions/unvr-instant/products/unvr-instant-kit

Kan nog köpa delarna löst på inet.se
För detaljer finn en mängd info på youtube

• Gilla
knightjocke
  • Laddar…
Ossian K Olsson
S Snickerick skrev:
Hejsan

https://eu.store.ui.com/eu/en/categ...ctions/unvr-instant/products/unvr-instant-kit

Här har du ett kit med ett gäng fantastiska kameror och system för det priset (har Unifi Protec själv).

Jag kör med Arlos kameror, och är mycket nöjd.
Kräver dock att du besöker huset ca en gång per halvår (batteribyte), om du inte vill driva dom via nätanslutning.
Enda begränsningen som jag har upptäckt är att dom stänger ner vid bra precis 20 minusgrader, men kommer tillbaka när det blir varmare än minus 20.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.