5 350 läst ·
57 svar
5k läst
57 svar
Kodlås som styr motorlås, risk för "tjuvkoppling"?
Telkey solutions har även vanliga dörrbladslösningar som arbetar helt offline! Det går dessutom att ”para ihop” låsen så du får samma kod på bägge😎Hannuse skrev:
Det verkar vara en bra lösning, men hittar ingen prisbild?T Ted Öqvist skrev:
En av nackdelarna (för min del) verkar vara att den inte ser ut att kunna integreras med "smarta-hemmet", typ Homey Pro eller annat, som jag använder.
Men som fristående produkt verkar den ju kalasbra!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Jag har en stor tomt. Nu har jag den inte på detta stället, men det ger en aning om hur jag tänker...C cpalm skrev:
...man skulle kunna ha ett vedträ i mitten av traven som går att dra ut och i det så finns ett fack. Man skulle också kunna ha den under locket till laddstationen för robotklipparen. Eller så kan den sitta på snöret till badtunnans termometer. Kanske fasttejpad under en av trädgårds stolarna?
Som sagt, inte något av detta är ställen som jag placerat den på, men jag kunde ha gjort det. Det är alldeles för jobbigt att leta där jag har nyckeln, även för mig som vet vart den finns. Jag har behövt den en gång på 6 år, men då införde jag ett andra elektroniska upplåsning lösningen och sedan dess har jag aldrig behövt den.
Enbart långvarigt strömavbrott hindrar mig från att låsa upp med mobilen iom de redundanta systemen.
Många intressanta svar.
Hittade till slut vad jag letat efter:
https://www.cdvi.se/produkter/kategorier/delat-montage/
Där ena delen sitter på insidan och den andra på utsidan.
Hittade till slut vad jag letat efter:
https://www.cdvi.se/produkter/kategorier/delat-montage/
Där ena delen sitter på insidan och den andra på utsidan.
Eller så sätter man en sådan här på utsidan och drar en Ethernet-kabel till en ESP...
https://www.electrokit.com/tangentbord-12-key-x-y
https://www.electrokit.com/tangentbord-12-key-x-y
Gissningsvis är antalet inbrott (särskilt om vi pratar villor) där man dyrkat eller manipulerat ett lås nästan 0st per år. De flesta villainbrott sker på väldigt kort tid och oftast av människor som är ute efter enkla saker att stjäla. Så om du inte har en Picasso hängande i vardagsrummet och dessutom har ett hus utan fönster så kan du nog bortse ifrån hur säkert låset är. Att knacka ett fönster är enkelt och tar nån sekund även om att bryta upp dörren är snabbare och tystare (och därmed föredraget i de flesta fall).
Ted, är det ett sammanträffande att extern verkställande direktör för Telkey solutions heter Ted Öqvist precis som du?T Ted Öqvist skrev:Smartast är att köpa en knappsats och relädosa från Telkey Solutions som fungerar med "smart offline" teknik. Knappsatsen sätter du på väggen utan att koppla in på något. Den pratar sedan med krypterad signal via ble till relädosan som monteras dold. Det finns väl inget som är omöjligt att hacka men denna lösning är iaf mycket nära!
§ 6 Reklam
Reklam är förbjudet i forumet, bilder, bloggar och artikelkommentarer och företag får inte delta i diskussionen, utom i de fall där särskilt tillstånd har getts (se nedan).
Och skulle det mot all rimlig förmodan vara ett sammanträffande är det likafullt ett regelbrott:M Magnus_S skrev:
§ 6.2 Dold reklam
Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning.
Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Jag vill automatisera min styrning av elpatron på vattentank
Villalarm & Hemautomation -
Ikea styrbar+ Gledopto + Hue
El -
Modernt Larm med motorlås styrning
Kodlås, multipla koder, WiFi, fjärrstyrning, Home automation, mm.
Kodlås till ytterdörr som även styr larm och smartahem?
Fönster & Dörrar