Ett föråldrat trådlöst larm ska bytas eftersom det fellarmar och saknar uppkoppling och app. Ersättaren kommer att bli trådlös, att dra kabel är inte aktuellt.
Har kikat på Ajax och det verkar stödja alla mina måste-krav och de flesta av mina vore-trevligt-krav.
Måsten:
- själv-ägt, ingen månadskostnad
- "prisvärt" (löst definierat...)
- uppkopplat med wifi+mobil data (någorlunda framtidssäkert, ej GSM/3G)
- rörelsedeckare, magnetbrytare, brandlarm
- App
- Kvalitetskänsla i app/produkter/säkerhetstänk
- Stabilt företag som förmodligen finns kvar i överskådlig framtid
Vore-trevligt
- Bra app som inte är en halv-översatt brandad kinesisk no-name-moln-lösning som försvinner när som helst eller garanterat spelar in allt man gör och lagrar lösenord i klartext
- olika nivåer av användare
- Integration av egen hårdvara (främst en vatette vattenbrytare
- integration av kameror
- glaskross-sensor
- funktion med trygghetsknapp (bärbar bricka, typ för äldre som ramlat)
- integration mot home assistance
Vad jag ser så uppfyller Ajax allt utom integration mot home assistance och jag har inte hittat att de erbjuder någon bärbar knapp. Övriga kommentarer eller erfarenheter mottages tacksamt!
Finns det något annat alternativ man borde överväga? Har själv ett Risco som börjar bli omodernt och jag vet inte om jag hade valt Risco nästa gång sedan de började ta betalt för appen.
Har kikat på Ajax och det verkar stödja alla mina måste-krav och de flesta av mina vore-trevligt-krav.
Måsten:
- App
Vore-trevligt
- Bra app som inte är en halv-översatt brandad kinesisk no-name-moln-lösning som försvinner när som helst eller garanterat spelar in allt man gör och lagrar lösenord i klartext
- integration av kameror
- glaskross-sensor
Vad jag ser så uppfyller Ajax allt utom integration mot home assistance och jag har inte hittat att de erbjuder någon bärbar knapp. Övriga kommentarer eller erfarenheter mottages tacksamt!
Finns det något annat alternativ man borde överväga? Har själv ett Risco som börjar bli omodernt och jag vet inte om jag hade valt Risco nästa gång sedan de började ta betalt för appen.
acre/Vanderbilt AIC-1200 uppfyller alla dina krav. acre/Vanderbilt har i många år varit ledande på företagslarm med sitt SPC-larm. Full integration med Home Assistans via Lundix's brygga och inegration.
Länkar:
- Demo HA-integration;
- AIC-1200: https://products.acresecurity.com/i...-panels/acre-intrusion-aic-1200-control-panel
För transparensen's skull, så är det jag som står bakom Lundix.
Länkar:
- Demo HA-integration;
För transparensen's skull, så är det jag som står bakom Lundix.
Det går att integrera med HS via SIA-protokollet åtminstone, har en kollega som haft det igång i flera år.J jahallåja skrev:Ett föråldrat trådlöst larm ska bytas eftersom det fellarmar och saknar uppkoppling och app. Ersättaren kommer att bli trådlös, att dra kabel är inte aktuellt.
Måsten:
- App
Vore-trevligt
- integration av kameror
- glaskross-sensor
Det finns panikknapp som kan aktivera larmhändelse, förstår inte riktigt skillnad på den som finns och funktionen du önskar.
https://hemmalarmat.se/shop/ajax-pa...mknappar?route=product/product&language=sv-se
Tack båda. Vanderbildt ser ju väldigt kompetent ut, men kanske en del dyrare. Tack för tipsen, båda två. Jag får försöka summera ihop och jämföra två paket för mig själv, och det var det hamnar.
Knappen funkar nog så länge man kan styra så att andra användare blir informerade och det exempelvis det inte drar igång alla sirener. Tanken med funktionen är ju att tillkalla hjälp vid olycka eller sjukdom, inte nödvändigtvis som överfallslarm
Knappen funkar nog så länge man kan styra så att andra användare blir informerade och det exempelvis det inte drar igång alla sirener. Tanken med funktionen är ju att tillkalla hjälp vid olycka eller sjukdom, inte nödvändigtvis som överfallslarm
Klicka här för att svara