Oftast har du rätt när det gäller Makita, Dewalt och Bosch men Festool tex kan man fynda rejält även i Tyskland.fsn skrev:
Annars är det fortfarande UK som gäller, den låga momsen och lokal tillverkning av bla Makita hjälper mycket.
På senaste tid har även Italien börjat poppa upp som en kandidat.
Själv brukar jag innan köp alltid skanna av Europamaknaden mha ebay för att snabbt få en uppfattning i vilket land en viss produkt har bäst pris.
Nimajneb, jodå. Det har övervägts. Har handlat en hel del från UK så jag har koll på det. Några grejer kan vara lite billigare men andra även lite dyrare. Nu slapp jag frakten och den är nog inte kul på en kap/gersåg tex DW717XPS samt stativet, priset på den blev dessutom bättre än jag sett i UK tom utan frakt. Sedan fick jag 5 års garanti som du skrev om. perfekt! 
Mvh Mattias
Mvh Mattias
www.Rubart.de tycker jag överlag har bra priser på Makita, övriga märken har jag inte kollat så noga. Beställde i förra veckan en Makita DF330DWE från Rubart och kanonbra pris, billig och snabb leverans, beställde på tisdagen och på fredagen när jag kom hem låg den på verandan.
mekar-anders skrev:
Motsvarar priserna på rean ganska exakt om man tar fulvägen via Bauhaus.
Hur räknar du Matix? Kan du förklara? Hur får du det till 1121:- Gäller dessa priser fortfarande? Ser att detta skrevs i början på September...
Matix skrev:
Ska de inte räkna (1699*0,75)=1274,25
och sedan dra av 0,12*(1790-[1699*0,75])=61,89
så att du pröjsar 1212,36
dvs på K-rautas pris dra av 12% av mellanskillnaden, inte 12% av K-rautas pris?
Antingen hade du flyt med kassörskan eller så yrar jag i nattmössan.
och sedan dra av 0,12*(1790-[1699*0,75])=61,89
så att du pröjsar 1212,36
dvs på K-rautas pris dra av 12% av mellanskillnaden, inte 12% av K-rautas pris?
Antingen hade du flyt med kassörskan eller så yrar jag i nattmössan.
Prisgarantin hos Bauhaus är att du får 12% lägre pris än konkurrentens pris om det är lägre. Kostar en pryl 450 kr på Bauhas men 100 kr hos en konkurrent får du alltså köpa den för 88 kr på Bauhaus.
Något stämmer inte här. VERKLIGEN inte. Någon har garanterat fel. Jag är övertygad om att tjejerna på K-Rauta räknade helt galet... till Matrix fördel då naturligtvis 
De som har ifrågasatt de låga priserna är de som har rätt, garanterat.
Detta skrev Matrix: "Makita BFR550RFE Bauhaus pris 6290kr. K-rauta pris 5699kr. Gav 3761kr. Något dyrare än England men nu har man ju 5års garanti på den."
Och sedan detta "5699:- är K-Rautas ord pris. Dra bort 25% från det så hamnar du på 3761:- med Bauhaus prisgaranti." i ett senare inlägg.
Nu är det ju så att K-Rauta ger samma låga pris som konkurrenten, och sedan 12% på detta.
Det vill säga, om Bauhaus pris på Makitan är 6290kr och de själva ger 25% på detta, så kostar Makitan faktiskt 4717,50 kr på Bauhaus, efter deras rabatt.
Går man då till K-Rauta, så ger de SAMMA låga pris, som K-RAUTA, det vill säga 4717,50kr, PLUS 12% rabatt på detta. 12% på 4717,50kr är 566,10 kr. Drar man bort 566,10 kr från 4717,50 kr, blir det 4151,40 kr!
ALLTSÅ: K-Rauta priset borde ha blivit 4151,40 SEK! Basta.
Tjejerna på K-Rauta har räknat helt åt skogen (bör ju gärna läsa upp matematik från typ årskurs 3 i grundskolan eller något, och framåt), och Matrix har haft en rejäl röta! GRATTIS!
Njut av tjejernas okunnighet... ...de gör ju din plånbok tjockare! 
De som har ifrågasatt priserna har fullkomligt rätt.... priserna VAR fel. Linköping, du har rätt. Danne78, du yrar inte i nattmössan, tvärt om. fsn, du kan också vara glad, du har varit uppmärksam på matematiklektionerna!
Notera att jag förutsätter att K-Rauta har en "normal" prisgaranti där de ger samma låga pris som konkurrenternas lägstapris PLUS 12% avdrag på detta. Inte att K-Rauta ger en "idiot"-garanti där dem lovar samma rabatt procentuellt som konkurrenterna, fast på sina egna priser. Det senare nämnda vore ju naturligtvis rena självmordet för ett företag!
De som har ifrågasatt de låga priserna är de som har rätt, garanterat.
Detta skrev Matrix: "Makita BFR550RFE Bauhaus pris 6290kr. K-rauta pris 5699kr. Gav 3761kr. Något dyrare än England men nu har man ju 5års garanti på den."
Och sedan detta "5699:- är K-Rautas ord pris. Dra bort 25% från det så hamnar du på 3761:- med Bauhaus prisgaranti." i ett senare inlägg.
Nu är det ju så att K-Rauta ger samma låga pris som konkurrenten, och sedan 12% på detta.
Det vill säga, om Bauhaus pris på Makitan är 6290kr och de själva ger 25% på detta, så kostar Makitan faktiskt 4717,50 kr på Bauhaus, efter deras rabatt.
Går man då till K-Rauta, så ger de SAMMA låga pris, som K-RAUTA, det vill säga 4717,50kr, PLUS 12% rabatt på detta. 12% på 4717,50kr är 566,10 kr. Drar man bort 566,10 kr från 4717,50 kr, blir det 4151,40 kr!
ALLTSÅ: K-Rauta priset borde ha blivit 4151,40 SEK! Basta.
Tjejerna på K-Rauta har räknat helt åt skogen (bör ju gärna läsa upp matematik från typ årskurs 3 i grundskolan eller något, och framåt), och Matrix har haft en rejäl röta! GRATTIS!
De som har ifrågasatt priserna har fullkomligt rätt.... priserna VAR fel. Linköping, du har rätt. Danne78, du yrar inte i nattmössan, tvärt om. fsn, du kan också vara glad, du har varit uppmärksam på matematiklektionerna!
Notera att jag förutsätter att K-Rauta har en "normal" prisgaranti där de ger samma låga pris som konkurrenternas lägstapris PLUS 12% avdrag på detta. Inte att K-Rauta ger en "idiot"-garanti där dem lovar samma rabatt procentuellt som konkurrenterna, fast på sina egna priser. Det senare nämnda vore ju naturligtvis rena självmordet för ett företag!
Martin, jag tror du har blandat ihop det lite. K-Rauta hade rea med 25%. Bauhaus har prisgaranti med 12%.
Om prylen kostar 100 spänn i ordinarie pris på K-Rauta och under rean kostar 75 kronor fick du alltså köpa den på Bauhaus för 66 kr om prislappen sa mer än 75 kr.
Makita BFR550RFE kostade 5699 hos K-Rauta innan rean och hos Bauhaus 6290. Under rean kostade den 5699 -25% = 4274,25 på K-Rauta. Med detta i minne åkte Matrix till Bauhaus och sa - "Hej, jag vill utnyttja er lågprisgaranti på Makita BFR550RFE. Den kostar 4274,25 hos en konkurrent och ni tar 6290. Enligt er garanti får jag köpa den för 3761,34 SEK, dvs 12% under konkurrentens pris." Javisst får du det, sa den trevliga tjejen i kundtjänst som väl behärskade hur man räknar procent.
Om prylen kostar 100 spänn i ordinarie pris på K-Rauta och under rean kostar 75 kronor fick du alltså köpa den på Bauhaus för 66 kr om prislappen sa mer än 75 kr.
Makita BFR550RFE kostade 5699 hos K-Rauta innan rean och hos Bauhaus 6290. Under rean kostade den 5699 -25% = 4274,25 på K-Rauta. Med detta i minne åkte Matrix till Bauhaus och sa - "Hej, jag vill utnyttja er lågprisgaranti på Makita BFR550RFE. Den kostar 4274,25 hos en konkurrent och ni tar 6290. Enligt er garanti får jag köpa den för 3761,34 SEK, dvs 12% under konkurrentens pris." Javisst får du det, sa den trevliga tjejen i kundtjänst som väl behärskade hur man räknar procent.
Men va I hela...... hur kunde jag blanda ihop det!?!? Nu när jag läser igen, så blir allt klart. Du har helt rätt. Jag blandade ihop de två namnen! ...Men då kanske jag inte var den enda som blandade ihop dessa, då priset ifrågasattes vid flera tillfällen. Men alldeles riktigt, om det var K-Rauta som hade 25% erbjudandet och Bauhaus prisgarantin + 12% av på det, så stämmer det utmärkt.joflopp skrev:Martin, jag tror du har blandat ihop det lite. K-Rauta hade rea med 25%. Bauhaus har prisgaranti med 12%.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden