Nån som har bytt lager själv på en gersåg ELU SP174? är det enkelt eller bör man lämna in maskinen på service för att få det gjort...?

/Lars

larer skrev:
Nån som har bytt lager själv på en gersåg ELU SP174? är det enkelt eller bör man lämna in maskinen på service för att få det gjort...?

/Lars
Att lämna in kan kanske inte vara helt ekonomiskt försvarbart - lagren kostar några hundralappar (http://www.mtmc.co.uk) och han som gör det lär säkert ta minst 500 för besväret.

För de pengarna får du nästan en begagnad på Blocket - och då har du dessutom en "komplett" reservdelsmaskin...

Ring om ett prisförslag och posta gärna vad det skulle kosta

Mikael_L
Och den begagnade på blocket är som ny i lagren då ..? ;)

Jupp - så är det med allt på Blocket :)

Nån som har koll på hur delarna sitter ihop i sågen? Har kommit så långt att axlarna ska ur och med våld brukar man få isär grejerna men jag vill kunna få ihop det igen så det funkar...

Har ingen aning, men finns det inte en sprängskiss på DeWalts hemsida? Det brukar det göra. Det är ju möjligt att den inte kan ge svar på frågan, men en viss chans är det ju ändå att du ska bli hjälpt av den.

Jag hittade sprängskissen till min fräs Elu MOF177 där t.ex.

P
larer skrev:
..med våld brukar man få isär grejerna men jag vill kunna få ihop det igen så det funkar...
Det är bara att skruva å bryta. Det ordnar sig...

• Slakt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så betryggande! Påminner mig om 342 liknande högar här hemma...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.