1 570 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Faktura
Efter att ha hängt på forumet ett tag så har det pågåend projektet fördyrats pga verktygsköp som man har insett att man måste göra...
Därför anser jag att ni som skriver inlägg här bör ersätta mig för följande:
Hitachi cb6u2 1995:-
Bosch gsr 18v 2600:-
Var skickar jag fakturan?
Därför anser jag att ni som skriver inlägg här bör ersätta mig för följande:
Hitachi cb6u2 1995:-
Bosch gsr 18v 2600:-
Var skickar jag fakturan?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Hej Andreas och välkommen! Här är några stalltips:
Kolla under länkarna på forumets startsida, där finns en evalueringsblankett som pdf man skriver ut eller fyller i och skickar elektroniskt. Där finns en ruta efter meningen:
Läst men ej förstått. Kryssa i den och gör hemläxan. När det gäller utgifter för verktyg räknas de i kostnadsberäkningarna som plus, vilket alltså för att ditt projekt blivit så mycket billigare (minst) som du anger ovan.
Det är väl klart som korvspad. Flera av mina projekt har genom denna beräkningsmodell blivit så billiga att jag gått plus!
Kolla under länkarna på forumets startsida, där finns en evalueringsblankett som pdf man skriver ut eller fyller i och skickar elektroniskt. Där finns en ruta efter meningen:
Läst men ej förstått. Kryssa i den och gör hemläxan. När det gäller utgifter för verktyg räknas de i kostnadsberäkningarna som plus, vilket alltså för att ditt projekt blivit så mycket billigare (minst) som du anger ovan.
Det är väl klart som korvspad. Flera av mina projekt har genom denna beräkningsmodell blivit så billiga att jag gått plus!
Ok, då ska jag genast leta efter en ny kap/ger såg för att spara ännu mer pengar;-)
Hur står sig hitachis sågar mot konkurensen?
Hur står sig hitachis sågar mot konkurensen?
Redigerat:
Huh, kolla inte på Festool filmerna på deras sida för då blir det garanterat mycket mycket dyrare.Andreas1979 skrev:
Skicka den till mig.
Men inse först att det då kommer en konsult-och-rådgivning-faktura gällande maskininköp tillbaks till dig. Jag och min stab har ju tillbringat många timmar åt att få dig att "se ljuset".
Vem tror du är dyrast

Men inse först att det då kommer en konsult-och-rådgivning-faktura gällande maskininköp tillbaks till dig. Jag och min stab har ju tillbringat många timmar åt att få dig att "se ljuset".
Vem tror du är dyrast
jag har väl lite samma "problem", när jag började min husrenovering så hade jag bara ett 18v kit från biltema och en cirkelsåg och det funkade ju egentligen. Nu har jag en hitachi 14.4v, en aeg fjuttdragare, en ixo, en kap och gersåg, en elfil, en sticksåg, en avståndmätare osv.
ajaj hur ska detta sluta?
hoppas att det inte slutar med festool för då får jag sälja huset för att ha råd med verktygen för att renovera det........
ajaj hur ska detta sluta?
hoppas att det inte slutar med festool för då får jag sälja huset för att ha råd med verktygen för att renovera det........
Haha, du vet redan var det slutar! Sen efter Festool kommer handgjorda hyvlar och dito stämjärn och därefter cyklar och cykeldelar i titan. Sen vet jag inte mer. Någon annan får fylla i. Det blir en kul resa!skalman1 skrev:jag har väl lite samma "problem", när jag började min husrenovering så hade jag bara ett 18v kit från biltema och en cirkelsåg och det funkade ju egentligen. Nu har jag en hitachi 14.4v, en aeg fjuttdragare, en ixo, en kap och gersåg, en elfil, en sticksåg, en avståndmätare osv.
ajaj hur ska detta sluta?![]()
hoppas att det inte slutar med festool för då får jag sälja huset för att ha råd med verktygen för att renovera det........
haha, ja nu när jag tänker tillbaka så var det väldigt billigt när jag hade min Opel Kapitän 1959 och min Pontiac Firebird 1994 som enda intressen.mattiasp skrev:
Klicka här för att svara