1 825 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Biltemas nyheter vår/sommer 2009
Er det bare meg, eller er det flere som ikke får tak i en del av de 1400 nyhetene? Har ikke fått tak i noe jeg de 3 månedene katalogen har vært til nå. Og da har jeg vært på biltema flere steder i Norge og Sverige.
Alle butikkene jeg har vært i, har jeg valgt ut ca 30-40 nyheter, så står det 0 i antall på søkedatorene i varehusene........
Sendte mail til biltema om dette og, alt jeg fikk som svar var at de burde bli flinkere til neste katalog......
Alle butikkene jeg har vært i, har jeg valgt ut ca 30-40 nyheter, så står det 0 i antall på søkedatorene i varehusene........
Sendte mail til biltema om dette og, alt jeg fikk som svar var at de burde bli flinkere til neste katalog......
Redigerat:
Min erfarenhet av Biltema är att har man fem saker på inköpslistan när man kommer dit finner man att två av dem är slutsålda. Det verkar som att inköpsavdelningen sätter likhetstecken mellan "beställningspunkt" och "slut i lager".
Årets nyheter har jag däremot inga åsikter om. Har inte försökt köpa några. Än.
Årets nyheter har jag däremot inga åsikter om. Har inte försökt köpa några. Än.
Biltema har ofta ingen "beställningspunkt", man köper ett parti av en vara och förhandlar pris därefter och när det är slut så är det slut.Ofta är dessutom inte affären avslutad när katalogen trycks så saknas något beror det antingen på att leveransen inte ha kommit eller så blev priset inte det önskade och då finns prylen inte.FemTummar skrev:
Jag har annars inte haft så stora problem med Biltema den här våren utan jag tycker det fungerat avsevärt bättre just i år jämfört med tidigare både för befintliga och nya produkter, det har förmodligen mycket att göra med vad för typ av produkter man söker.
Jula upplever jag däremot att dom helt tappat kontrollen. Säkert 30% av produkterna jag försöker köpa är antingen utgångna ur sortimentet eller så har dom "försenad leverans" och så tycker jag inte det varit tidigare. Webben hos Jula visar dessutom mängder av produkter som slut/utgången vilket jag annars mest sett kring säsongsskifte/katalogbyte. Nu är väl inget av företagen direkt inriktade på proffs
utan det är väl mycket partihandel men jag tycker ändå det är konstigt att man släpper en ny katalog och så saknas en stor del av sortimentet i butikerna.
Jula upplever jag däremot att dom helt tappat kontrollen. Säkert 30% av produkterna jag försöker köpa är antingen utgångna ur sortimentet eller så har dom "försenad leverans" och så tycker jag inte det varit tidigare. Webben hos Jula visar dessutom mängder av produkter som slut/utgången vilket jag annars mest sett kring säsongsskifte/katalogbyte. Nu är väl inget av företagen direkt inriktade på proffs
Det skal overhode ikke være sånn. De kan ikke trykke katalogen uten å være eninge med produsent. De får heller være litt tidligere ut å bli ferdig med avtalene.
Utrolig kjedelig å aldri få det en vil ha. Det blir enda værre om en ikke vet om det kommer overhode.
Dette gjør at jeg heller kjøper andre steder enn biltema når jeg trenger noe der og da, siden det blir for stor sjanse at dem ikke har varen. Har blitt sånn nå at når jeg går rundt å ser på biltema og tror jeg kan få bruk for det så kjøper jeg det når dem har det så jeg er sikker.
Utrolig kjedelig å aldri få det en vil ha. Det blir enda værre om en ikke vet om det kommer overhode.
Dette gjør at jeg heller kjøper andre steder enn biltema når jeg trenger noe der og da, siden det blir for stor sjanse at dem ikke har varen. Har blitt sånn nå at når jeg går rundt å ser på biltema og tror jeg kan få bruk for det så kjøper jeg det når dem har det så jeg er sikker.
Nyheterna är det ofta problem med. Har väntat halvår på en del saker sen är man ju en snål och lat idiot ibland också 
Ibland finns ju nämligen varorna hos konkurrenter till samma pris, dock tycker jag att Jula överlag har sämre kvalitet än biltema på de liknande produkterna samt att de är dyrare
Classe är samma visa fast bättre än Biltema, dock oftast något dyrare, däremot verkar de ha bättre ordning på sitt order/lagersystem än biltema. Jula där har de sämst ordning på det mesta
Ibland finns ju nämligen varorna hos konkurrenter till samma pris, dock tycker jag att Jula överlag har sämre kvalitet än biltema på de liknande produkterna samt att de är dyrare
Classe är samma visa fast bättre än Biltema, dock oftast något dyrare, däremot verkar de ha bättre ordning på sitt order/lagersystem än biltema. Jula där har de sämst ordning på det mesta
Klicka här för att svara