6 728 läst ·
27 svar
7k läst
27 svar
styrskena festool
Sida 1 av 2
Har ju alltid kikat på Roomservice och varit sugen på en sänksåg från Festool 
Så jag köpte sen sådan idag (ATF 55) men fick inte med en styrskena .
Vilken längd rekomenderas och vart får jag tag på sådana till bra pris??
Så jag köpte sen sådan idag (ATF 55) men fick inte med en styrskena .
Vilken längd rekomenderas och vart får jag tag på sådana till bra pris??
Vill man bara ha en så är nog 1400(standard) den lämpligaste. Bästa pris finns inte... (Det kostar 200 bara att tänka på en av festools maskiner) Alla återförsäljare har i princip samma pris, annars verkar de få skäll av Festool.
Jag råkade kapa min första skena, så efter att ha köpt en ny har jag numera 3, en är lite väl kort... Köpte världens dyraste bit stål för att förbinda de olika stumparna och kunna såga lite längre. Du kan mao bygga vidare på din skena.
Jag råkade kapa min första skena, så efter att ha köpt en ny har jag numera 3, en är lite väl kort... Köpte världens dyraste bit stål för att förbinda de olika stumparna och kunna såga lite längre. Du kan mao bygga vidare på din skena.
Jag köpte min Festool hos Byggma. Köpte samtidigt 2 styrskenor a 140 cm efter rekommendation av försäljaren. Köpte även 2 korta skenor för att kunna skruva ihop styrskenorna så den blir 280 cm. Mycket fiffigt. Passade även på att köpa 2 specialtvingar som passar i spåret på styrskenorna. Ja, herre jösses, jag säger då det, vilken såg! Hur har man klarat sig utan den tidigare?
http://www.festool.se/mediandoweb/i...&ID_O_TREE_GROUP=2198&PARENT=3670&AKTIVPROD=1
830 plus moms för 1400mm
830 plus moms för 1400mm
Tja, hört talas om Google?warwick skrev:
http://www.festool.se/mediandoweb/i...&ID_O_TREE_GROUP=2198&PARENT=3670&AKTIVPROD=1
Enligt Festool alltså 830 sek + moms. Men slå en pling till t.ex. SMS-service och bekräfta priset med dem. Dock som sagt ingen idé att ringa runt då alla har samma priser.
/A
Edit: oj, nu hann det komma flera svar snabbt emellan.
hehe, har ju googlat men lyckades inte hitta nått . men som sagt alla har ju samma priserAlko skrev:
okej, borde funka med någon billig snabbtving till mitt hobby sågande iafscreamin-daemon skrev:
Nja, dessa kör ju inne i ett spår på undersidan av skenan. Lite smidigare och ingen chans att sågen går emot tvingarna.
