Har ju alltid kikat på Roomservice och varit sugen på en sänksåg från Festool :-)

Så jag köpte sen sådan idag (ATF 55) men fick inte med en styrskena .
Vilken längd rekomenderas och vart får jag tag på sådana till bra pris??
 
Vill man bara ha en så är nog 1400(standard) den lämpligaste. Bästa pris finns inte... (Det kostar 200 bara att tänka på en av festools maskiner) Alla återförsäljare har i princip samma pris, annars verkar de få skäll av Festool.
Jag råkade kapa min första skena, så efter att ha köpt en ny har jag numera 3, en är lite väl kort... Köpte världens dyraste bit stål för att förbinda de olika stumparna och kunna såga lite längre. Du kan mao bygga vidare på din skena.
 
Jag köpte min Festool hos Byggma. Köpte samtidigt 2 styrskenor a 140 cm efter rekommendation av försäljaren. Köpte även 2 korta skenor för att kunna skruva ihop styrskenorna så den blir 280 cm. Mycket fiffigt. Passade även på att köpa 2 specialtvingar som passar i spåret på styrskenorna. Ja, herre jösses, jag säger då det, vilken såg! Hur har man klarat sig utan den tidigare?
 
vad ligger en standard skena på i pris då??
 
Och de där tvingarna kostar 320 kr + moms i enklaste utförandet. Styck!...
 
screamin-daemon skrev:
[länk]

830 plus moms för 1400mm
kanon, en sida med priser.. har googlat säkert 1h efter det :-)
 
bigsnucke skrev:
Och de där tvingarna kostar 320 kr + moms i enklaste utförandet. Styck!...
Nej, det är för 2 styck.
 
bigsnucke skrev:
Och de där tvingarna kostar 320 kr + moms i enklaste utförandet. Styck!...
rekomenderar du de tvingarna ??
 
Alko skrev:
Tja, hört talas om Google? ;)

[länk]

Enligt Festool alltså 830 sek + moms. Men slå en pling till t.ex. SMS-service och bekräfta priset med dem. Dock som sagt ingen idé att ringa runt då alla har samma priser.

/A
hehe, har ju googlat men lyckades inte hitta nått . men som sagt alla har ju samma priser
 
warwick skrev:
rekomenderar du de tvingarna ??
Nu vet jag att du inte frågar mig.....

De är bra o ha. Ibland ligger skenen inte still, och ska det vara extra noga måste man fastspänna skenan. De finns i en snabbversion med, men de kostar 450 + moms per styck!!!
 
warwick skrev:
rekomenderar du de tvingarna ??
Jag rekommenderar en vanlig skruvtving+svets+ett plattjärn, alternativt att du tar ett tag med vinkelslipen. Känner du inte för detta så är de enklaste, korta, tvingarna utmärkta. Kostar som sagt 320kr+moms för 2 st.
 
screamin-daemon skrev:
Nu vet jag att du inte frågar mig.....

De är bra o ha. Ibland ligger skenen inte still, och ska det vara extra noga måste man fastspänna skenan. De finns i en snabbversion med, men de kostar 450 + moms per styck!!!
okej, borde funka med någon billig snabbtving till mitt hobby sågande iaf :)
 
Nja, dessa kör ju inne i ett spår på undersidan av skenan. Lite smidigare och ingen chans att sågen går emot tvingarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.