1 488 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Vad tror ni om detta Makitakit?
Funderar på detta Makitakit från Axminster.co.uk
http://www.axminster.co.uk/product-Makita-LCT204W-Drill-and-Impact-Driver-Kit-10.8V-790780.htm
mest för att komma åt Makita DF330D så slagskruvdragaren blir ju nästan "på köpet" jämfört med svenska priser.
Är det någon skillnad på gråa/vita Makita jämfört med de blå? Någon skrev att de var enklare, men då borde de väl inte ha samma modellbeteckning, eller har jag missat något?
http://www.axminster.co.uk/product-Makita-LCT204W-Drill-and-Impact-Driver-Kit-10.8V-790780.htm
mest för att komma åt Makita DF330D så slagskruvdragaren blir ju nästan "på köpet" jämfört med svenska priser.
Är det någon skillnad på gråa/vita Makita jämfört med de blå? Någon skrev att de var enklare, men då borde de väl inte ha samma modellbeteckning, eller har jag missat något?
Jag har ett sånt i sommarstugan, funkar finfint, så jag gillar dem. Det är ingen skillnad förutom färgen mellan vita och blå, i USA levererades vita 18v-maskiner med mindre batterier, 1,5Ah mot 3Ah här i europa, och utan bälteskrok, det är därför de anses "enklare". Vidare skulle jag föreslå att du tittar in hos lawson-his där de säljer detta kitet ca 20£ billigare, om det nu inte är nåt annat som styr valet av axminster.
Det verkar som om dom bla medvetet försöker försvåra för slutanvändaren att garantireparera maskiner om dom inte förts in av landets agent.Gilbert skrev:
Detta har nyligen diskuterats i en annan tråd.
Min lokala bygghandel bekräftade även för mig i går att dom sedan tidigare står för att fixa ev garanti repf ör produkter köpta i tex UK på Bosch men dom totalvägrar att hjälpa mig om jag haft Makita. Orkar inte tjöta om detta så jag är glad att jag inte i tagit in Makita maskiner och jag kommer att undvika det i framtiden åxå.
Er det egentlig så merkelig? Hadde du giddi å tatt jobben med å sende inn maskiner til reperasjoner osv når du ikke har tjent 5 øre på det?
Er vel helt normalt at det er selgeren som skal ta den jobben, og har man kjøpt den i england så får man ta den jobben og tiden det tar å sende det ditt.
Så derfor må man vurdere dette når man handler fra utlandet at garantireperasjoner kan bli vanskligere.
Er vel helt normalt at det er selgeren som skal ta den jobben, og har man kjøpt den i england så får man ta den jobben og tiden det tar å sende det ditt.
Så derfor må man vurdere dette når man handler fra utlandet at garantireperasjoner kan bli vanskligere.
det är essve som är generalagent för makita i sverige, då blir dom dyrare.
större byggvaruhus paralellimporterar, därav lägre priser men inga vettiga garantier mer än vad byggvaruhusen kan erbjuda - alltså inte mycket.
större byggvaruhus paralellimporterar, därav lägre priser men inga vettiga garantier mer än vad byggvaruhusen kan erbjuda - alltså inte mycket.
Jag håller med Logiman i garantifrågan, visst är det mer praktiskt och billigare att ha sk europa, eller världsservice, men så ser ju inte Makitas garantisystem ut och man får då ta med det i beräkningen när man köper maskinen. Själv har jag en bunt makitamaskiner och har drabbats av ett par batterihaverier, och detta har gått bra att lösa trots inköp i USA resp England. Postens gröna påsar är underbara i dessa fall, billiga och med ett mycket förmånligt utlandstillägg på endast 20kr.
Makita har har tagit över detta själva sen nåt år tillbaka, håller till i Sollentuna. Inte för jag tror det innebär nån större skillnad vad gäller garantiärenden eller priser. Eventuellt kommer de också starta egen serviceavdelning utöver/istället för deras befintliga nät av anlitade serviceverkstäder.Öhman ST skrev:
Klicka här för att svara