Daniel_N skrev:
Jag rekommenderar en vanlig skruvtving+svets+ett plattjärn, alternativt att du tar ett tag med vinkelslipen. Känner du inte för detta så är de enklaste, korta, tvingarna utmärkta. Kostar som sagt 320kr+moms för 2 st.
alltid kul att bygga något eget, får nog kika på det på jobbet

Jag trodde att snikmodellerna även de var i enkelförpackningar... Jag beställde även förbindningsstycken till skenorna och utgick pinsamt (eftersom jag vet hur dyra Festool är...) ifrån att man skulle få båda bitarna som behövs... Men näe. Så i ren protest kör jag bara med en nu, dessvärre tror jag inte Festool har uppmärksammat protesten...

screamin-daemon skrev:
Nja, dessa kör ju inne i ett spår på undersidan av skenan. Lite smidigare och ingen chans att sågen går emot tvingarna.
ahh, nu fattar jag hur de är uppbygda, blir till att pröva bygga ett par tror jag först

screamin-daemon :

jätte bra länk det där !

Nimajneb skrev:
Lite billigare kan du komma undan härifrån.
[länk]

Har själv mycket goda erfarenheter från den shopen, men passa på i så fall o köpa skenor, tvingar, klingor osv osv
Har köpt därifrån och kan också rekommendera.

Gå tillbaka till din försäljare och säg åt dom visa lite goodwill genom att sälja en skena eller två till ett bra pris. Att det inte går att få bra priser på Festool är bara bullshit. 830+moms för en 140-skena? Jag gav 400. Sist jag hörde om priset på en Festool sänksåg så låg det på 3500kr INKL. moms för en TS55 EBQ-plus och då ingick en extra klinga, en 140-skena, en 80-skena, väska för skenorna och tvingar. Våga använda munlädret lite så får man bra priser.

P
Betalade 480kr plus moms för en standard skena ifrån min festool handlare.. han hade dom på kampanj dock.. så det kan visst löna sej att ringa runt! nu är detta ett tag sen men kampanjer pågår hela tiden lite varstans.

Inga som säljer festool runt här där jag bor, så svårt att jämföra och få rabatt. Fick tag på min billigt då det ej va någon skena med :-)

1337 skrev:
Sist jag hörde om priset på en Festool sänksåg så låg det på 3500kr INKL. moms för en TS55 EBQ-plus och då ingick en extra klinga, en 140-skena, en 80-skena, väska för skenorna och tvingar..
Lycka till att fixa det priset som glad amatör som inte handlarn behöver fjäska för..

3500kr inkl. låter som handlarens inköpspris, knappast mindre, men jag kan ha fel, men Festool är väl inte precis några jätteavansprodukter för försäljarna.

Paul-Staffanstorp
Skulle varit väldigt intressant att få se det kvittot på 3500:- inkl. moms där det dessutom ingår en extra klinga, en 140-skena, en 80-skena, väska för skenorna och tvingar....;)

Nyligen har de haft kampanj på sågen inkl. 2st 1400 skenor för om jag minns rätt 4500-5000:- +moms...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.