B
Binesh: Som jag skrev i en annan tråd så köpte jag först en Bosch GWS 14-125CIE men bytte till Makita 9565CV istället då Boschen saknade mjukstart. Passade även på att köpa ett par diamantslipskivor Köpte den från ToolAB och måste verkligen rekommendera dem för den som är osäker. Otroligt bra service, väldigt snabba på att svara email och sjukt snabba leveranser. Vid bytet så var de
36 svar · 8,5k läst
A
Alexandersson_1: Tack så mycket för tippset ! Vet du något bra amerikanskt märke på hylsnyckelsatser och andra handverktyg. Mvh Alexandersson
2 svar · 1,2k läst
Fnularn
Fnularn: En viktig detalj är av/på knappen som kan sitta dumt placerad eller en smäckig känsla även på dyra slipar. Boschen har mycket bra knapp som tål många vändor fram&tillbaka! Jag kör reglerbar när jag bearbetar rostfritt och aluminium som slipning polering. Som kap kör jag full rulle med tunna 0.8-1mm skivor ca 11 000varv.
14 svar · 4,9k läst
A
Alko: [citat] Jo, det är lite Black and Decker över det, "finesser" som ska locka amatörerna att tro att det handlar om proffsprylar. Som den här t.ex.: http://www.byggnyheter.se/2008/09/ny-skruvdragare-fran-black-decker (hur f-n kan den presenteras i branschtidning). Står över bänken då trots priset, tack för info! /A
11 svar · 9,3k läst
T
traktor05: Nu har jag kollat och det var snoffsigt värre. Kanske lite väl "overkill" för min del då jag är ute efter att bara sätta någon slags hjul på det befintliga underredet. Antingen blir det en MDF med fyra hjul på eller så köper jag Julas "möbelhjul", en treuddig stjärna som har tre hjul och sätts under varje ben.
7 svar · 1,6k läst
B
Boan: [citat] tjena,, jag köpte exakt dessa två i somras! har inte använt den lilla så mycket än, men det kommer.... den stora har fått jobba en del och jag är helt nöjd med den, kört med lite olika spik och det har nästan aldrig krånglat.går som en klocka.
13 svar · 4,7k läst
J
jonteponken: Funderar om någon har erfarenhet av Luna BCS 315 B eller Metabo TKHS 315 M? Jag funderar nämligen på att införskaffa något liknande och vill ha något som funkar till både snickerier och lite byggande. Tacksam för svar!!
0 svar · 3,4k läst
S
stomneby: Låter som trapetsgängor även om inte sidorna är helt lodräta på dessa. Men används till det du beskriver. http://www.wiberger.se/templates/trapetsstaang.htm http://www.translev.se/katalog2/H.pdf
2 svar · 2,7k läst
S
skerfe: Han kanske blev arg på den... Ser rätt trevlig ut. Kanske man ska investera i.
9 svar · 4,8k läst
phl
phl: Den är inte ny men gammal ;) Länken har postats tidigare. Om du är intresserad av maskinen ska du nog följa Dr_Jerkylls planerade inköp i denna tråd.
1 svar · 992 läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Med lite tur kan man ju ordna så att man klyver ut under ett tak åtminstone. Redan där gör det stor skillnad mot rakt ut.
30 svar · 3,2k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Det pratas om den danska succén i annonsen... kolla: http://www.bmi-pladesav.dk/ Finns i ett antal olika storlekar: http://www.carl-ras.dk/e-shop/el-vaerktoejogtilbehoer/specialmaskiner/pladesav/pladesav255x125x30m2106/ Tyvärr skriver inte carl ras ut priserna - skulle vara intressant att veta vad den kostar på andra sidan sundet...
44 svar · 9,2k läst
·
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Enligt en aktuell tråd på FOG verkar det som att det är ok med sågen, men lite sisådär med tillbehören: http://festoolownersgroup.com/index.php?topic=8023.0
12 svar · 1,9k läst
Nimajneb
Nimajneb: MMR, ja 700 var naked. Annars kan man ju fortsätta o spinna och ta med "Monsterkitet" där vinke-l och slagskruvdragaren även ingår och det brukar väl ligga på 3000+ typ.
17 svar · 2,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Den bakre biten gör att biten man sågar i får ett större stöd, vilket minskar risken att aluminiumkanten lämnar märken, och gör dessutom att det är mindre risk att materialet böjer sig bakåt när man sågar i det.
4 svar · 2,6k läst
·
K
kalleninen: Hej Lite sent svar måhända, men det är kanske andra som läser... Har tagit ur golvet i ett utrymme i min källare, ca 10 m2 från 40-talet; 5 cm ren cement + 10 cm småsten ingjuten i cement (samt sprängsten under det). Började med handmejsel för att finna rör och annat. Använde sedan kapskiva, spett, slägga och kofot - det gick bra så länge man jobbade med översta lagret. Men lagret
6 svar · 2,5k läst
phl
phl: Jo, jag kanske klyddar till det men jag har själv ett bord som liknar det du beskriver (anhåll och två rattar för att spänna det i vars sitt spår) och jag tycker det är lite för enkelt för ändamålet. Kanske upplever jag det så bara för att jag har en riktigt sunkig fräs i bordet. En bra fräs med höjdjustering ovanför så kanske jag hade kunnat leva med anhållet. Kanske ska kolla
22 svar · 4,8k läst
Springare
Springare: Mer bilder Bulldog :) Hur fäste du den i sägen?
27 svar · 5,9k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Ok, då är jag med. Jag har hittills bara tagit tvingarna från vars ett håll av bordet och spännt mot den platta undersidan av kantprofilen - men jag kan tänka mig att det ibland kan vara bra att kunna spänna fast en skena mitt på bordet.
23 svar · 4,2k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Bygga ut är alltid lösningen, aldrig att göra saker mindre. Att man har en maskin gör inte att man inte ska köpa en till av samma slag... Fråga: Kan du inte bara köpa ett gammalt Basisbord? Och ett Kregbord.
7 svar · 1,4k läst
M
max2009: 135:an verkar vara bäst. Ska köpa en från Duab huset så fort det kommer till lagret.
3 svar · 902 läst
V
verktygsgurun: Har oxå slagskruvdragare både en bosch 10,8V samt en makita....en fördel med slagskruvdragare är att de inte har en stor chuck som roterar och kan repa känsliga material. Har hänt ofta när man skall skruva väldigt nära en ömtålig yta.
20 svar · 31,3k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Alltså Miles verkar satsa på snikvarianter av sakerna. Den OF1400 som fanns där hade såvitt jag kunde se ingen systainer, och det är ju värdo då.
13 svar · 3,7k läst
nino
nino: nja dom ligger väl på ca 5-6000:- Tror inte det är nått stort fel på den, den funkar ju bra förutom lite oljud på morgonen...
2 svar · 578 läst
P
Anonymiserad 23608: Jag var på KGC för att hämta en ny kakelsåg idag, och då visade det sig att dom hade en skarvhylsa som såldes för att kunna använda vispar med utvändig gänga på Festool's blandare. 55 mm lång M14-mutter med invändigt stopp på mitten. 91 bagis inkl. moms.
45 svar · 5,9k läst
jac
jac: Jag kom på att jag också sett något i Husqvarnas katalog. Jag har ingen aning om hur de är men tröjan ser ju bra ut med "flärpen" som går ner över ryggslutet. http://www.husqvarna.com/se/forest/accessories/safety-equipment-and-clothes/klader/
13 svar · 3,4k läst
snickarboden
snickarboden: Oerhört ovanligt att en hilti beter sig så, det är ju bl a därför man väljer hilti. Min gamla TE17 släpper i alla fall tack och lov och det kan inte vara annat än en mekanisk koppling av något slag på den. /Kent
7 svar · 3,3k läst
Lagavulin
Lagavulin: Tackar! Kunde inte hålla mig :-)) Valde en 40T Maxad 717xps med tillbehör och en makita bd452rf 18v och klinga för 821 Pund. Får hålla tyst om detta på Optimera när man besöker sin handlare nästa gång. Skönt att spara några kronor ibland. Lagavulin
2 svar · 1,5k läst
F
Farzan: Jag har liknande problem med AEG EX-150. Där syns inte ens något tillbehör i manualen utan det står bara vad det är för dimension på anslutningen (något udda). Jag hankar mig fram med en avloppsslang till en tvättmaskin - gummimuffen som ska sitta över tappen går att trycka fast någorlunda i slipens anslutning och andra änden har jag lindat en massa silvertejp om så att den passar i
3 svar · 968 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.