Verktyg & Maskiner
lelle12: Om jag hade haft tillgång till en bra bandsåg så hade jag definitivt prövat det alternativet. Det finns förövrigt en rätt rolig video där Mark Spagnuolo (?) sågar faner på en bandsåg: http://thewoodwhisperer.com/episode-16-wish-you-were-veneer/ Materialet till stommen har jag kluvit på det sätt som ni beskriver ovan, men för åtminstone själva överdelen så vill jag försöka få
Lagavulin: Hej! Kör idag dw717xps med tillhörande sågbord DE7023 och tycker att arbetsställningen är aningen ansträngd. Vill kapa av nästan en decimeter på benen till sågbordet. Då jag är 188cm kort borde detta drabba andra oxå. Sågat med Makitagrejer oxå och tyckt att deras oxå är lite för hög. Vad tycker ni? Mvh Lagavulin :blushing:
FeFFeDoo: Jag köpte en Makita sticksåg i början av året från Axminster. Jag har inte använt den särskilt mkt men när jag idag tittade lite närmare på bladet så vill det lägga sej på kanten av bladstyrningen istället för i som det ska. är det någon annan som haft liknande fel. Sågen funkar ju men det känns inte så kul när man lagt såpass mkt pengar för att få lite precision, då vill
Masses: Har dammsugit en massa utrikiska forum på tips om pelarborr/fräs (även bandsåg). På exempelvis brittiska forum får generellt JET och Axminsters produkter höga betyg. I likhet med exempelvis Verktygsbodens PELA märke så är ju dessa garanterat Kina produkter. För er som har eller provat PELA märket hur anser ni att kvaliten är överlag?
tank77: Nja, då var det inte mycket billigare än din engelska sida men billigare än så här går nog inte att hitta!
Nimajneb: För tex elektronik brukar man räkna med att 1 USD ex salestax blir 10 SEK. Då vi saknar en fungerande fri marknad inom verktyg i Sverige så hamnar gärna verktygskursen på 12-13kr/USD
xl15: Fick en snilleblixt och kopplade in multimetern på stiften i borrmaskinen. Tryckte in avtryckaren och snurrade chucken för hand. Fick utslag på en dryg volt som mest, klart tillräckligt för att se polariteten. d^_^b Stift 4 är plus och stift 3 minus.
krijo1: [citat] Enligt deras hemsida så har dom öppnat en svensk filial eftersom dom säljer mycket till svenska kunder. Så köpet sker mot en svensk butik men mot antingen förskottsbetalning eller kreditkort. Hade hellre sett postförskott mot en okänd leverantör, men det kanske är jag som är gammalmodig? Priserna anges vara inkl. moms.
Rund_skruvad: Tradera kanske? http://www.tradera.com/Peltor-Alert-Ws-Bluetooth-Headset-horselskydd-Helt-nya--auktion_301805_117176766 http://www.tradera.com/Peltor-WS-Alert-A2DP-Horselskydd-BlueTooth-auktion_301805_117464483
jac: Jag såg också detta igår. Förvisson snyggare än den gamla och verkar funka bra i Chrome för mig också. MEN den har blivit klart långsammare. Jag är så gammalmodig så jag är måttligt intresserad av häftiga animationer, flashar osv. Jag föredrar en enkel sida som laddar snabbt. Det är informationen jag är ute efter, inte underhållningen. (Jo, underhållning är det ju men det
Pottan: Hej jag har "nästan" lagt order på två pickor från USA, hos Nailgun Depot, 1 st dyckert Senco pro 18 och en Stomspikare Senco 602, priset landar på $550 ink frakt ($196) är detta ok pris? Norrl.
Daniel_N: [citat] Jag använder vanlig chuck i borrhammare sällan. Men när jag gör det så är det för att köra hålsåg, metall/träborr, visp etc. Alltid utan slag. Dock blir det ju lite glapp i chucken, så den är inte så 100%ig att borra metall med i vilket fall - använder hellre en vanlig borrmaskin.
twonky: hej igen... vad tror ni om http://www.metabo.se/Produktkatalogen-handhaallna-elverktyg.23942+M55687623fe6.0.html Är det en bra kombination eller inte bra på något... Samma förutsättningar som tidigare...
snowballtwo: [citat] Ja, som sagt, jag kan missminna mig! :P Jag är bara med och bygger, annat folk har skött inköpen!
1457g: Kände lite likadant när jag monterade ihop mitt byggsats förråd (jo jag vet, men jag har inte tid att bygga själv) Använde följande: AEG cirkelsåg AEG sticksåg B&D bandslip B&D elfil Festool C12 + centroteclådan Och imorgon ska jag dra ut AEG grovdammsugaren och dammsuga upp allt spån............ Det var alltså ett så kallat monteringsfärdigt förråd. Passa er för JABO prylar
Larsa: [quote="DjAlbert, post: 1136250"]Teleporter då?QUOTE] Som i Strar Trek? Beam me up Scotty :D Annars vet jag inte vad det är :S Kran skulle ju vara det bästa, men det är ca 20 m kortaste sträckan (väldigt lutande tomt med olika etage). Hade en kranbil med jord hemma igår, han lyfte 900kg 14m. Kanske jag kan lyfta det till ett hysat mellanläge, och sen skottkärra sista biten.
bygga_bo: Håller också med. Det jag uppskattar mest är att "huvudet" inte sticker upp ett par cm som på de flesta andra tvingar - guld värt när det är trångt.
Daniel_N: Nej det ska inte vara så, de ska vara parallella. Vet inte riktigt hur det justeras på C6BU2, men jag misstänker att det inte finns någon justering, utan att man behöver vrida till sågkroppen i förhållande till plattan. Är det inom garantitiden hade jag bett återförsäljaren fixa det.
torparnorpan: Tycker personligen det är väldigt roligt med de som skambjuder...För de har åkt i onödan :-) Jag sätter ett pris i annonsen som jag vill ha..och antingen betalar man det eller så blir man utan köp.Varför tror folk att man sätter ett pris annars? Jag kan på eget initiativ gå ner i pris eller skicka med ett tillbehör om det är en vettig schysst köpare, men inte annars.Har hitintills
Gravander: Tack, då vet jag att man inte gjort bort sig helt då:) Använde tigersågen och skruvdragaren igår när vi satte in en dörr. Kändes som riktiga verktyg. Men de gör väl alla större/bättre märken kanske blå bosch, makita, hilti osv
Dr_Jerkyll: Tog kontakt med Mikael Klarström som syns i filmerna ovan, han rek även han Pfeil om man ska köpa nytt.