Gick precis in på www.festool.se och såg att dom har gjort om designen på sidan :wow:

Va tycker ni bättre/sämre än den förra?

Jag tittade just på den. Numer är hemsidan precis lika bra som bruksanvisningarna!

Klart bättre vid första anblicken. Känns inte riktigt lika mycket öst-tyskland som den förra gjorde.

Surfat runt lite till, det är verkligen ett uppsving. Mindre rörigt och lättare att hitta vad man söker...

Redigerat:
Nice, den förra förde tankarna till windows 95......

Looking good.
Lättnavigerad och tydlig.
Priserna visas ink. moms.
:)

Mikael_L
Ingen som har en cashad kopia av den gamla, så vi som inte tillhör sekten och därmed hängt på den gamla sidan varje söndag vet vad vi jämför med ... :)

... * duckar * ... :P

Mikael_L skrev:
Ingen som har en cashad kopia av den gamla, så vi som inte tillhör sekten och därmed hängt på den gamla sidan varje söndag vet vad vi jämför med ... :)

Haha, jag hade faktiskt en flik sparad i webbläsaren sedan igår med den gamla.
Så det var lätt att jämföra :D

De har väl lyft över samma layout som deras tyska sidor? Oavsett vad så fungerar inte alla grejor i Firefox 3.5 (under Linux om det spelar roll), sunkigt...

Layouten och upplägget tycker jag är lättnavigerat och man får direkt bra överblick på produktspecifikationer och liknande.

Det ser bättre ut + är mer lättöverskådligt & lättklickat än den gamla, detta trots att designen är delvis trasig (på Safari).

Jag var av en tillfällighet inne på sidan idag för att kolla vad en sån där borr som automagiskt centrerar i gångjärnshål kunde kosta. Stört omöjligt. Dessutom var sidan seg och hälften av funktionerna fungerade inte (Firefox 3.6.8 under Win XP SP3). Därav min kommentar att sidan var lika "bra" som manualerna. (som vi alla vet är värdelösa)

Hålen till gångjärnen löste jag ändå genom att borra 5 mm hål med handöverfräsen. Man får en grym precision och borret vill inte följa träts fibrer. Den automagiska centreringsborren kan de därmed behålla.

Mikael_L skrev:

Du menar som den här?
/B

bengtn skrev:
Du menar som den här?
/B
Det vore ganska intressant att veta av vilken anledning du har en sparad version av festools hemsida från 2003 (?) ? :wow:

skalman1 skrev:
Det vore ganska intressant att veta av vilken anledning du har en sparad version av festools hemsida från 2003 (?) ? :wow:
Det finns en robot som cachar lite gamla sidor för att man ska kunna se tillbaka på dem senare. Wayback Machine!

Redigerat:
Aha, som ni märker så har jag inte så bra koll på sånt.............. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.