Som rubriken säger: Passar en Festool-tving till en Makita-skena? Jag tror mig ha läst att det funkar, men hittar inte var jag läste det.
 
funkar perfekt.
 
Tack, då får ett par följa med nästa låda från Axminster!
 
Hej

Vet någon om det rent av är så att även skennorna är kompatibla?

Mvh

Peter
 
Tvingarna kom i morse och funkar perfekt som ni skrev - tack!

Liten fundering: Detta är mina första Festool-prylar och som tur är verkar de schyssta, men inte så fantastiskt att jag måste byta ut hela verktygsparken :) (verktygsparken som fö på ett halvår bytts ut från jula/classe till Blå Bosch, Makita, Metabo och DeWalt...)
 
Vissa har börjat sin Festoolbana genom tumstocken.... och nu har vi dig som börjar med 2 tvingar...attans nu är du fast.

Men dom flesta har nog trillat dit genom sänksåg/skena eller Rotex men här finns ju alternativ som är likvärdiga idag.
 
Ellagård skrev:
Tvingarna kom i morse och funkar perfekt som ni skrev - tack!

Liten fundering: Detta är mina första Festool-prylar och som tur är verkar de schyssta, men inte så fantastiskt att jag måste byta ut hela verktygsparken :) (verktygsparken som fö på ett halvår bytts ut från jula/classe till Blå Bosch, Makita, Metabo och DeWalt...)
Det var intressant. Själv tycker jag att just tvingarna är fantastiskt bra, önskar att jag hade fler. Testa gentemot en billigare tving i samma storlek, min uppfattning är att festooltvingen är i en klass för sig. Dock har finishen på tvingarna försämrats de senaste åren, de är nu lite "grövre" i metallen.
 
Håller med Daniel, jag tycker 120-tvingarna är löjligt bra när man jobbar med mindre arbetsstycken. Har fyra, skulle lätt kunnat ha minst det dubbla antalet.
 
Håller också med. Det jag uppskattar mest är att "huvudet" inte sticker upp ett par cm som på de flesta andra tvingar - guld värt när det är trångt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.