StyrmanBerg skrev:
En fråga från en som aldrig varit på Ullared, inte sett programmet men snart blir medtvingad av sambon. Finns det något att titta på i det där varuhuset om man inte har det minsta intresse av fryspåsar, billig aluminiumfolie eller 27 par strumpor för 34.50?
De har ett par rader med handverktyg och ett litet sortiment av Bahco. En del B&D och lite Ryobi (typ skruvdragare endast).
Tvingar köpte jag nu senast, både de gamla hederliga och enhandstving. Skruvmejslar och stämjärn hamnade i korgen tillsammans med hålsåg och stålborstar. Lite sånt blev det och så är man klar på 15-20min och dras med att gå runt med frugan som smakråd på diverse kläder hon går igenom :@

Är det månne jaktinstinkten som tar sig nya uttryck? Man får kanske vara tacksam att det är verktyg och inte tjejer som maken jagar.:)

Grattis till alla er som inte ännu äger en Festool sänksåg! Nu slipper ni fundera över vad nästa inköp ska bli. Köp till en extra linjal också så ni klarar ett snitt på 2,8 m.

Och för er som bara äger EN Festool sänksåg kan jag tipsa om att köpa en CMS-modul att montera den i. Då inser man snabbt att det är besvärligt att montera den i och ur hela tiden, så man måse köpa en sänksåg till!

Och så ett litet tips till alla verktygsberoende som kan ha problem att övertyga omgivningen:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/152934-storlek-pa-snickerboa.html, inlägg nr 23. Där lyckas Peter på ett elegant sätt bevisa att man behöver minst 4, helst 8 skruvdragare!

Fick en skön kommentar av sambon i förra veckan. Det rullade förbi en DHL bil här ute i skogen, när hon fick syn på den så sa hon, "Jag blir rädd varje gång jag ser en DHL-bil köra här". Och då har det ju bara varit en verktygsleverans på pall hit... Förstår inte hur kvinnor tänker.

Vad det gäller Festool och sänksågar så borde ju den ultimata kombinationen vara en TS-55 och en TS-75 plus CMS-modul. Eller kanske två TS-75, så man kan ha en lös och en monterad. Fast sen finns det ju lite olika klingor med, undrar om man inte ska gå på Peter's filosofi där och ha en för varje klinga....

StyrmanBerg skrev:
Vad det gäller Festool och sänksågar så borde ju den ultimata kombinationen vara en TS-55 och en TS-75 plus CMS-modul. Eller kanske två TS-75, så man kan ha en lös och en monterad. Fast sen finns det ju lite olika klingor med, undrar om man inte ska gå på Peter's filosofi där och ha en för varje klinga....
Kom just på att man faktiskt kan ha sågar med olika färdiginställda sågdjup för standardvirke....
Behovet av sågar eskalerar då raskt till ett par dussin dussin.:P
/P

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.