1 347 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Nu kom frässuget igen
Hittade detta http://www.gustavsen.se/default.pl?showProduct=1375&pageId=4563
Någon som handlat av Gustavsen?
Någon som handlat av Gustavsen?
Den fräsen verkar smidig, gjord för enkel bordsmontering. Aldrig handlat därifrån, faktiskt aldrig hört talas om firman. Dom har en video om hur man monterar fräs i bord som gav ett seriöst intryck. Antar att filmen var himma gjord.
Tritonfräsen har funnits ett tag. Den har som nämns en del fördelar vid bordsmontering och innovativ höjdjustering. I senaste numret av Fine Woodworking fick den rätt bra betyg men det klagades bl.a. över att den hade hög tyngdpunkt.
Jag kollade inte priser utan tyckte lösningarna för fräsen verkade braNimajneb skrev:
Jag har ännu inte vågat att ta steget och köpa något från annat land men läser med intresse trådar om andras fynd. Jag kanske vågar mig på ett köp någon dag:blushing:
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Priset på Tritonfräsen var väl ändå ganska ok. 210GBP hittade jag ett pris i England mot 3600 i Sverige (om det är svensk moms på). Det finns ju många saker som har större skillnader, och dessutom kanske en av de billigaste storfräsarna av ett märke.
Enligt deras hemsida så har dom öppnat en svensk filial eftersom dom säljer mycket till svenska kunder. Så köpet sker mot en svensk butik men mot antingen förskottsbetalning eller kreditkort. Hade hellre sett postförskott mot en okänd leverantör, men det kanske är jag som är gammalmodig?ceson skrev:
Priserna anges vara inkl. moms.
Klicka här för att svara