Den fräsen verkar smidig, gjord för enkel bordsmontering. Aldrig handlat därifrån, faktiskt aldrig hört talas om firman. Dom har en video om hur man monterar fräs i bord som gav ett seriöst intryck. Antar att filmen var himma gjord.

Tritonfräsen har funnits ett tag. Den har som nämns en del fördelar vid bordsmontering och innovativ höjdjustering. I senaste numret av Fine Woodworking fick den rätt bra betyg men det klagades bl.a. över att den hade hög tyngdpunkt.

ceson skrev:
Hittade detta [länk]

Någon som handlat av Gustavsen?
Gjorde en snabb jämförelse på Tormek T7 paketet jag köpte nyligen.

Gustavsen är 50(!)% dyrare... q(;^;)p

Får bara hoppas det är SEK inkl Svensk moms som dom visar........:rolleyes:

Jag har en variant av Triton fräsen som Classe sålde för ca 5-6 år sedan med 12 mm hylsa och är nöjd med den.

Nimajneb skrev:
Gjorde en snabb jämförelse på Tormek T7 paketet jag köpte nyligen.

Gustavsen är 50(!)% dyrare... q(;^;)p

Får bara hoppas det är SEK inkl Svensk moms som dom visar........:rolleyes:
Jag kollade inte priser utan tyckte lösningarna för fräsen verkade bra:)
Jag har ännu inte vågat att ta steget och köpa något från annat land men läser med intresse trådar om andras fynd. Jag kanske vågar mig på ett köp någon dag:blushing:

Priset på Tritonfräsen var väl ändå ganska ok. 210GBP hittade jag ett pris i England mot 3600 i Sverige (om det är svensk moms på). Det finns ju många saker som har större skillnader, och dessutom kanske en av de billigaste storfräsarna av ett märke.

ceson skrev:
Jag kollade inte priser utan tyckte lösningarna för fräsen verkade bra:)
Jag har ännu inte vågat att ta steget och köpa något från annat land men läser med intresse trådar om andras fynd. Jag kanske vågar mig på ett köp någon dag:blushing:
Enligt deras hemsida så har dom öppnat en svensk filial eftersom dom säljer mycket till svenska kunder. Så köpet sker mot en svensk butik men mot antingen förskottsbetalning eller kreditkort. Hade hellre sett postförskott mot en okänd leverantör, men det kanske är jag som är gammalmodig?

Priserna anges vara inkl. moms.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.